وبلاگ

خودپرداز غیر نقدی یا دستگاه کش لس چیست؟

دستگاه خودپرداز غیرنقدی چیست

خودپرداز غیر نقدی یا دستگاه کش لس چیست؟ اگر شما جز افرادی هستید که هدفتان از مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز تنها برداشت وجه نقد نیست، اما همواره زمان زیادی را در صف‌های خودپردازهای بانکی به انتظار هستید و از سایر فعالیت‌های کاری خود باز می‌مانید، می توانید از دستگاهها خودپرداز کش لس استفاده کنید. این دستگاه‌ها که به دستگاه خودپرداز نقدی نیز مشهور هستند، همانطور که از نام آن برمی‌آید، تمامی تراکنش‌های بانکی را به غیر از پرداخت وجه نقد انجام می‌دهد.

به این ترتیب شما می‌توانید تراکنش‌های غیرنقدی روتین بانکی خود را بدون آنکه در صف دستگاه های شلوغ و پر کاربرد خودپرداز های معمولی برای پرداخت وجه نقد سپری کنید، به امور خود رسیدگی کنید. برای آنکه بدانید کش لس چیست و با مزایا و تفاوت‌های این دستگاه با سایر دستگاه‌های کارتخوان آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

برای استعلام انلاین قیمت خودپرداز روی لینک کلیک کنید : قیمت دستگاه خودپرداز

کاربرد کش لس چیست؟

ممکن است مواقعیکه که به ادارات یا مکان‌های مختلفی،همچون ایستگاه مترو مراجعه کرده باشید و با دستگاهی شبیه به دستگاه باجه تلفن مواجه شده باشید که با کاربرد آن آشنا نیستید. این دستگاه که با نام کش لس شناخته می‌شود، کاربرد زیادی در رفع نیازهای غیرنقدی بانکی افراد ایفا می‌کند.

بد نیست که بدانید کش لس چیه و چرا در برخی از مکان های شلوغ و پر رفت و آمد یا اداره های پر رفت آمد، بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه کش لس (CaShless ATM )که با نام rtm نیز شناخته می شود، انجام تمامی تراکنش‌های بانکی به غیر از پرداخت وجه نقد را با سرعتی بالا انجام می‌دهند.

علاوه بر آن نیاز نیست که شما در صف شلوغ دستگاه‌های کارتخوان قرار بگیرید که دارای پرداخت وجه نقد نیز است. این پایانه غیر نقدی بانکی، همانند دستگاه‌های خودپرداز درگاه پرداخت وجه نقد ندارند، اما برای مکان‌هایی؛ به خصوص ایستگاه مترو، ایستگاه اتوبوس و یا ادارات دولتی دارای کاربرد زیادی است.  صاحبان مشاغل و حرف و همچنین سرمایه گذاران این امر، می‌توانند به خرید این دستگاه‌ها و سرمایه گذاری برای کش لس بپردازند.

دستگاه کش لس برای استفاده در چه مکان هایی مناسب است؟

شاید برای شما جای سوال باشد که اگر فردی علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه خودپرداز می‌باشد، چرا نباید از دستگاه‌های معمولی که دارای درگاه پرداخت وجه می‌باشد استفاده کند و به دنبال خرید کش لس باشد؟ باید دقت داشته باشید که خودپردازهای غیر نقدی برای برخی مکان‌ها و سالن‌ها، می تواند گزینه بسیار مناسب تری نسبت به دستگاه‌های خودپرداز نقدی باشد.

از آن جهت که معمولاً ممکن است در برخی مکان‌ها و موارد فضای کافی برای نصب دستگاه‌های خودپرداز نقدی وجود نداشته باشد و از طرف دیگر صاحبان کسب و کار و حرفه یا سرمایه گذار، سرمایه کافی را برای خرید و نصب دستگاه‌های خودپرداز نقدی نداشته باشند. از طرف دیگر فرد امکان پشتیبانی از این دستگاه‌ها و همچنین تامین امنیت آن را در دسترس نداشته باشد. در چنین شرایطی استفاده، نصب و خرید خودپرداز غیر نقدی یا همان وب کیوسک‌های غیر نقدی می‌تواند بهترین گزینه محسوب گردد.

استفاده از این دستگاه‌ها در فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، پایانه‌های مسافربری، ادارات دولتی و به ویژه برای کسب و کارهایی که دستگاه پوز یا کارتخوان ندارند و تمایل به تهیه آن نیز  ندارند، به راحتی می‌توانند از دستگاه‌های کش لس یا غیرنقدی استفاده کنند. به این ترتیب علاوه بر اینکه فضای بسیار کمی را دربرمی‌گیرند، تمامی تراکنش‌های بانکی را به وضوح انجام داده و حتی می‌تواند موج رونق بخشیدن به کسب و کار شما نیز گردد.

دستگاه خودپرداز غیر نقدی چیست؟

دستگاه خودپرداز غیر نقدی چیست؟

آیا کش لس همان خودپرداز غیر نقدی است؟

اینکه بدانید کش لس یعنی چه و آیا منظور از آن، در واقع همان خودپردازهای غیر نقدی است، باید بدانید که بله! دستگاه.های کش لس، در واقع دستگاه‌هایی هستند که تمامی تراکنش‌های غیرنقدی بانکی را انجام می‌دهند و در این زمینه هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

دستگاه‌های cashless نیز همانند سایر دستگاه‌های atm خودپرداز دارای انواع دیواری و سالنی می باشند و به ویژه در مکان‌هایی که نیاز مبرمی به برداشت وجه نقد وجود ندارد، اما برای انجام کارهای نقدی نیاز به تراکنش‌های غیرنقدی بانکی وجود دارد، می‌تواند گزینه مناسبی محسوب گردد. بنابراین کاربران بدون آن که در ترافیک صف‌های طولانی دستگاه‌های خودپرداز نقدی قرار بگیرند، می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

مزایای کش لس چیه؟

تا به اینجا با تعریف کش لس چیست و کاربردهای آن آشنا شده‌اید. خوب است که با برخی مزایای این دستگاه نیز آشنا شوید تا بهتر بتوانید برای خرید این دستگاه و سرمایه‌گذاری بر روی آن، تصمیم گیری نمائید.

  • قابل عرضه به تمامی افراد حقوقی و حقیقی 
  • عدم نیاز به پرداخت ضمانت هنگام خرید
  • عدم نیاز به دارا بودن حساب سپرده فعال و در گردش
  • عدم نیاز به مسدود شدن حساب
  • دارای ابعاد کوچک و اشغال نکردن فضای زیادی از کسب و کار
  • اشغال نکردن بخش زیادی از فضای در دسترس
  • راحتی نصب
  • امنیت بسیار بالا برای این دستگاه
  • امکان انجام انتقال وجه و پرداختی‌ها
  • انجام کارت به کارت
  • دریافت موجودی
  • پرداخت انواع قبوض مشترکین
  • تغییر رمز اول یا رمز پویای کارت‌های عضو شبکه شتاب
  • انجام ده گردش آخر حساب
کیوسک غیر نقدی چیست؟

کیوسک غیر نقدی چیست؟

انواع کش لس چیست ؟

خوب است بدانید که دستگاه‌های کش لس یا وب کیوسک دیجیتال، نیز مانند دستگاه‌های atm، دارای انواع مختلف دیواری و سالنی می‌باشد که در ادامه به توضیحات مختصری در این زمینه خواهیم پرداخت.

  • دستگاه کش لس دیوار

دستگاه‌های cashless دیواری؛ مانند دستگاه‌های خودپرداز دیواری می‌باشند، با این تفاوت که در ابعاد بسیار کوچک تر هستند و دارای درگاه پرداخت وجه نقد نیستند. این دستگاه‌ها بیشتر در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و سایر فضاهایی که دارای رفت و آمد زیاد و کاربرد بیشتری می باشد و به ویژه افراد برای خرید بلیط یا شارژ کردن کارت های اعتباری خود نیاز به استفاده بیشتری از این دستگاه ها دارند، نصب می‌شود.

  • دستگاه کش لس سالنی

دستگاه cashless سالنی نیز همانطور که از نام آن برمی‌آید، معمولاً برای سالن‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، ادارات بانکی و دولتی و سایر مکان‌هایی که نیاز به انجام تراکنش‌های غیرنقدی در آن‌ها بالاتر می‌باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت دستگاه کش لس با دستگاه خودپرداز

مهمترین و شاخص‌ترین تفاوت دستگاه کش لس یا همان خودپرداز غیر نقدی با دستگاه خودپرداز در وجود یا عدم وجود درگاه پرداخت وجه نقد می‌باشد. در دستگاه‌های خودپرداز معمولی، علاوه بر اینکه شما می‌توانید سایر تراکنش‌های غیر نقدی را در آنها انجام دهید‌، می‌توانید به دریافت وجه نقد از دستگاه نیز بپردازید. دستگاه‌های کش لس فاقد این درگاه هستند و از طرف دیگر دستگاه‌های کش لس، دارای ابعاد کوچکتری هستند و برای فضاهایی که قادر به نصب دستگاه های خودپرداز نقدی با ابعاد بالای آنها نیستند، گزینه مناسب‌تری محسوب می گردد.

این دستگاه؛ به ویژه برای افراد یا صاحبان کسب و کار یا حرفه‌هایی که توانایی خرید دستگاه‌های نقدی و تامین امنیت آن را ندارند، می توانند با خرید دستگاه cashless علاوه بر اینکه به عنوان دستگاه جایگزین دستگاه پوز یا کارتخوان در کسب و کار خود عمل می‌کند، از سود حاصل از انجام تراکنش‌های غیر نقدی در فروشگاه خود نیز بهره ببرند.

برای استعلام انلاین قیمت دستگاه کش لس روی لینک کلیک کنید : قیمت دستگاه کش لس

جزئیات درآمد نحوه سود و خرید دستگاه کش لس

به طور قطع با خواندن موارد بالا به صورت کلی می دانید که دستگاه کش لس چیست و با مزایا و تفاوت‌های این دستگاه کارت به کارت کوچک تا حد زیادی آشنا شده اید. ممکن است برای فردی که قصد سرمایه گذاری و خرید و نصب این دستگاه ها را در مکان‌های مختلف دارد، این سوال پیش می آید که میزان درآمد و سود ناشی از این دستگاه‌ها به چه میزان است؟

دقت داشته باشید که اگر این دستگاه‌ها در مکان مناسب خود؛ یعنی در مکان‌هایی که انجام تراکنش‌های غیر نقدی نسبت به تراکنش‌های نقدی دارای سهم بالاتری می باشد و افراد بیشتری برای آن مراجعه می‌کنند، نصب گردد، درآمد ماهیانه ناشی از این تراکنش‌های غیر نقدی به مراتب بیشتر خواهد بود.

از طرف دیگر انتخاب شرکت‌های رابط یا فروشنده دستگاه‌های کش لس و همچنین تعیین آن که دستگاه شما بهتر است به کدام برند بانکی سوئیچ شود، نیز همگی می‌توانند از جمله مواردی باشد که در میزان سود و درآمد خالص ماهیانه‌ای که بانک مرکزی به عنوان مجموع سود ناشی از تراکنش‌های غیر نقدی برای شما واریز می‌کنند، موثر باشد. 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی شد در مورد مزایای دستگاه کش لس یا همان کیوسک بانکی غیر نقدی توضیحاتی کامل ارائه شود تا افرادی که به دلیل مشکلاتی در زمینه فضای مورد نیاز یا سرمایه کم آن ها قادر به خرید دستگاه‌های  atm نقدی نمی‌باشند؛ بتوانند از این نوع دستگاه‌ها بهره گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *