وبلاگ

درآمد دستگاه کش لس چقدر است؟

درآمد دستگاه کش لس چقدر است؟

یکی از دستگاه های الکترونیکی که در سال های اخیر بسیار پر طرفدار شده است، به نام دستگاه کش لس یا همان RTM است. نام دیگری هم برای دستگاه ایجاد شده! به آن دستگاه کارت به کارت دیواری نیز گفته می شود، که بسیاری از صاحبان مشاغل به خرید آن اقدام کرده اند.

شاید برای شما جالب توجه باشد که درآمد دستگاه کش لس چقدر است که طرفداران آن رو به افزایش است و آیا امکانات خاصی دارد که بتواند با دستگاه های خودپرداز نقدی یا همان ATM رقابت کند یا خیر!

دستگاه کش لس که با نام خودپرداز غیر نقدی نیز شناخته می شود، تمامی ویژگی های یک دستگه ATM را به جز برداشت وجه نقد داراست. علاوه بر این هزینه های نگهداری، خرید و تعمیر و تعویض قطعات آن نیز به نسبت دستگاه خودپرداز نقدی بسیار کمتر و پایین تر است که خود میتواند عامل بسیار مهمی در جلب توجه متقاضیان آن داشته باشد. البته باید بدانید که درآمد حاصل از تراکنش های آن حدود یک سوم یا یک چهارم دستگاه های ATM خواهد بود.

هدف از خرید دستگاه کش لس

همانطور که اشاره شد، درآمد حاصل از خرید دستگاه کش لس حدود یک سوم یا گاها یک چهارم دستگاه های خودپرداز نقدی می باشد و دلیل عمده آن در عدم توانایی در برداشت وجه نقد توسط کاربر خواهد بود. در واقع عمده خریداران این نوع دستگاه ها برای تمرکز پولی و حسابرسی مالیاتی خود تمایل به خرید و نصب آن در محل کار خود دارند.

به این ترتیب به جای خرید دستگاه POS و پرداخت مالیات های سنگین در مشاغلی که جابجایی وجه نقد آن ها در طول روز بسیار است و همچنین مشاغلی که روزانه خرید مواد اولیه زیادی دارند؛ همچون پزشکان، کلینیک ها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی و … خرید دستگاه کش لس و مدیریت مالیاتی توسط آن، منطقی تر خواهد بود.

درآمد دستگاه کش لس

آیا می‌توان هنگام خرید یک RTM یا کارت به کارت دیواری تنها بر درآمد ناشی از تراکنش های آن تکیه کرد و به نظر سود آور است؟

درآمد دستگاه ش لس چقدر است و آیا این درآمد قادر به بازگشت سرمایه اولیه مشتری به همراه سود آن درکوتاه مدت خواهد بود؟

باید بدانید که در زمان نگرش این مطلب درآمد حاصل از یک دستگاه کش لس چیزی حدود 200 تومان برای هر تراکنش خواهد بود. البته این مبلغ در طی تراکنش های متفاوت، ارقام مختلفی دارند که میانیگن آن ها حدود 200 تومان خواهد بود.

با این مبلغ و فرض بر اینکه در طول روز 300 تراکنش بانکی انجام شود، در طول یک ماه حدود تقریبا 2 میلیون تومان درآمد حاصل از این تراکنش ها خواهد بود.

البته دقت داشته باشید که تمام این مبلغ به فرد خریدار دستگاه تعلق ندارد و با توجه به نوع بانکی و سوییچ بانکی در ابتدای خرید انتخاب مینمایید، با توجه به نوع قرارداد به نسبت 60 به 40 بین خریدار و بانک تقسیم خواهد شد. لذا به طور کلی درآمد جشمگیری را شامل نخواهد شد.

مزایای دستگاه کش لس

حال که با این نکته که میزان درآمد کش لس چقدر است آشنا شدید و از لحاظ آمار و ارقام اطلاعات اندکی پیدا کرده اید، خوب است درمورد علت و هدف اصلی از خرید این نوع دستگاه و مزایا و نقاط قوت آن نیز بیشتر مطلع گردید.

  • توانایی انجام تمامی تاکنش های غیر نقدی بانکی
  • عدم نیاز به ایجاد سایت و چاه ارت وسایه بان و سایر محافظ های فیزیکی
  • عدم نیاز به تامین مراقبت های شدید و نصب دوربین مدار بسته در اطراف دستگاه
  • عدم نیاز به تامین امنیت دستگاه از لحاظ زمان پول گذاری و هزینه حمل پول
  • توانایی استفاده از کش لس به جای دستگاه های POS
  • توانایی مدیریت مالیاتی حساب های درگردش در بسیاری از مشاغل
  • دارا بودن درآمد کش لس از طریق تراکنش های غیر نقدی؛ ولو اندک
  • دارای هزینه های تعمیرات، نگهداری و تعویض اندک
  • ابعاد کم و سبک
  • نصب آسان و سریع
  • قابلیت دسترسی تمامی مشاغل و نصب در مکان های کوچک

آیا خرید دستگاه کش لس توجیه اقتصادی دارد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که با وجود د ستگاه های ATM ،خرید دستگاه کش لس یا همان کیوسک غیر نقدی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و درآمد چندانی برا ی صاحب دستگاه در بر نخواهد داشت.

قبل از توضیح در این مورد، باید بدانید که خرید این دستگاه ها در تمامی مشاغل پاسخگو نیست و بیشتر در مشاغلی که روزانه با جابجایی قابل توجهی وجه نقد و درآمد رو به رو هستند و همچنین روزانه مواد اولیه زیادی را خرید و مصرف می‌نمایند، بسیار ضروری می باشد. علت مهم ان نیز در مدیریت مالیات توسط صاحبان مشاغل تنها به کمک کش لس است. بنابراین این موضوع که درآمد کش لس چقدر است برای خریداران آن موضوعیت و اولویت چندانی ندارد.

باید بدانید که معمولا خریداران این دستگاه ها برای درآمد ناچیز این دستگاه ها از طریق میزان تراکنش های غیر نقدی انجام شده، اقدام به خرید آن نمی‌کنند و هدف و دغدغه اصلی آنها در ایجاد درآمد خالص در حساب درگردش خود و روانه کردن سایر مبالغ دریافتی برای تامین هزینه مواد اولیه دریافتی خود و تامین بدهی های روزمره است. به این ترتیب در نهایت وجهی که به حساب اصلی آن ها روانه می شود، همان درآمد واقعی و اصلی آنها خواهد بود و به این شکل به صورت غیر مستقیم اقدام به مدیریت مالیاتی درآمد خود نموده اند.

مشاغلی که نیاز به خرید کش لس دارند

  • کلینیک ها و مطب ها
  • بیمارستان ها
  • ایستگاه مترو و اتوبوس
  • عمده فروشان
  • فروشگاه های زنجیره ای
  • موسسات مالی و اعتباری
  • سازمان های دولتی
  • رستوران ها و کافی شاپ ها

سود دهی دستگاه کش لس

در واقع میزان سود حاصل از یک دستگاه کش لس را نملیتوان جز درآمد کش س محسوب کرد. چرا که این دستگاه ها  فاقد توانایی برداشت وجه نقد توسط کاربر است و همانطور که میدانید بیشترین سوددهی ناشی از تراکنش ها مربوط به برداشت وجه نقد است.

از آنجایی که کش لس ها دارای سود حاصل از تراکنش غیر نقدی هستند، لذا توقع دریافت درآمد بالا برای این نوع دستگاه ها غیر منطقی خواهد بود و ماهیانه درحال حاضر مبلغی بین 1.500.000 تا 2 میلیون تومان درآمد خواهد داشت که مبلغ ناچیزی در مقابل صرف هزینه خرید دستگاه خواهد بود. پس صرف ایجاد درآمد تنها با انجام تراکنش های غیر نقدی اقتصادی و توجیه پذیر نخواهد  بود و بیشتر برای مشاغلی که بتوانند سایر هزینه های درآمدی خود را با انجام تراکنش به کمک این دستگاه کاهش دهند، دارای سود دهی به مراتب بالاتری خواهد بود.

خلاصه مطلب

برای انکه بدانید یک دستگاه کش لس چه مقدار سودآور است، دانستن این نکته که درآمد یک دستگاه کش لس چقدر است و چه مقدار تراکنش در طول روز خواهید داشت، در درجه اول اولویت و اهمیت نخواهد بود. در درجه اول باید بدانید که خرید آن برای شغل شما توجیه اقتصادی خواهد داشت یا خیر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *