وبلاگ

شرایط بانک ها در واگذاری دستگاه کش لس

-بانک-ها-در-واگذاری-دستگاه-کش-لس.

با اجرای طرح خودپردازهای خارج از شعب در یک دهه گذشته، بسیاری از مشاغل و حرفه ها و افرادی که برای امور تجاری خود به دنبال کسب منافع بیشتر و در عین حال به نوعی تبلیغات بودند، برای خرید دستگاه های خود پرداز به صف شدند. به این ترتیب با دریافت سوییچ بانک خای متفاوت، توانستند شعب کوچکی از بانک ها را با مسئولیت کاری خود نصب کرده و در سود ناشی از این تراکنش ها با بانک ها سهیم گردند.

 طی دو سال گذشته خرید دستگاه کش لس نیز به این نوع تجارت بانکی افزوده شد و بانک ها توانستند امکانات خوبی را در اختیار متقاضیان قرار دهند. برای آشنایی با شرایط واگذاری دستگاه کش لس این مطلب را از دست ندهید.

مزیت دستگاه کش لس نسبت به ATM

دستگاه های خودپرداز نقدی به دلیل دارا بودن هزینه های جانبی بسیار ا زجمله تعمیرات، تعویض قطعه و هزینه های مربوط به رول های کاغذی رینت دارای قیمت تمام شده بسیار بالاتری از دستگاه های کش لس می باشند. از طرف دیگر معمولا دستگاه های خودپردا زنقدی به علت استفاده مداوم و استهلاک بالا، سریعتر در معرض خراب شدن قرار میگیرد و به جهت دارا بودن وجه نقد تامین امنیت آن پر هزینه می باشد و امکان خراب شدن یا اسیب وارد شدن به دستگاه از طرف سارقین بسیار بالاست.

از همین رو افرادی که دارای سرمایه کمتری هستند و تنها در جهت مدیریت حساب های خود و همچنین تبلیغات موثر، به دنبال خودپرداز هستند، معمولا سعی میکنند از کش لس یا کیوسک غیر نقدی بانکی بهره ببرند.

سوییچ بانکی به چه معناست؟

افرادی که برای مشاغل و حرفه های خود یا برای تکمیل دستگاه خودپرداز نقدی نصب شده در محل کار خود به دنبال خرید خودپرداز غیر نقدی یا کش لس هستند، می بایست جهت دریافت سوییچ بانکی اقدام نمایند. بنابراین خوب است پیش از آن با شرایط واگذاری دستگاه کش لس و اصلاحات آن، اندکی آشنا باشند و بتوانند مدارک مورد نیاز را فراهم نمایند.

با دریافت سوییچ بانکی ارتباط میان دستگاه و بانک پذیرنده برقرار می گردد. هنگام انتخاب سوییچ بانکی باید دقت داشته باشید که بانک مورد نظر حداقل خدماتی همچون موارد ذیل را ارائه دهد:

  • در نظر گرفتن حداکثر میزان کارمزد پرداختی برای صاحب دستگاه
  • ارائه راه های متنوع جهت تسویه این کارمزدها
  • فراهم نمودن امکان افتتاح حساب اینترنتی
  • واریز به موقع و بدون کم و کاست کارمزد
  • دارا بودن مانیتورینگ
  • ارائه ریز تراکنش های دستگاه به صاحب آن
  • راه اندازی سریع
  • پشتیبانی قوی
  • سرعت بالا در انتقال داده ها
  • عدم قطعی
  • امکان استفاده شبانه روزی و ایام تعطیل از دستگاه و سوییچینگ
  • دارا بودن امنیت بالای نرم افزاری و روتر
  • قابلیت استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب

در واقع بانک مورد نظر با رعایت این موارد و در اختیار قرار دادن کد مخصوص ارتباط اصلی بین دستگاه و بانک را برقرار کرده و به پشتیبانی دائمی از آن میپردازد. معمولا این نوع سوییچ های بانکی از طریق شرکت های واسط صورت میگیرد.

شرکت تهران خودپرداز با دارا بودن سال ها تجربه موثر و مفید در زمینه معرفی و اعطای سوییچ بانک های دی، شهر، ملی، سینا و… توانسته است خدماتی نوین و کارآمد را به مشتریان خود عرضه کند.

کاربرد روتر در دستگاه کش لس

روتر را میتوان یکی از امنیتی ترین قطعات دستگاه کش لس دانست که میزان امنیت آن تا حد زیادی به برنامه نویسی آن بستگی دارد. این قطعه وظیفه ست کردن IP بانکی که در اختیار کاربر گذاشته می شود را بر عهده دارد.

 در واقع تمامی اطلاعات هویتی کارت های کاربران از طریق روتر به سرورهای اصلی بانک ارسال میگردد و به همین دلیل و برای جلوگیری از هک شدن این اطلاعات، آن ها را به صورت رمزنگاری شده انتقال میدهد.

شرایط بانک های مختلف در اعطای سوییچ بانکی

امروزه تمامی بانک ها به ارائه سوییچ بانکی برای دستگاه های خودپرداز و کش لس ها میپردازند. معمولا شرایط تمامی این بانک ها یکسان است و بر اساس استاندارهای تدوین شده بانک مرکزی صورت میگیرد. در برخی بانک ها ضمن اینکه  قرارداد فی مابین خریدار و بانک نوشته می شود، کارمزدهای نهایی و میزان آورده نقدی و سرمایه در گردش و همچنین ضمانت هایی که به صورت چک یا سفته می باشد، نیز د ر قراردادها ذکر میگردد.

 خریدار با امضای این نوع قراردادها، معمولا شرایط بانک را پذیرفته و پس از آن حق فسخ به صورت یکجانبه را نخواهد داشت. لذا مطالعه دقیق این نوع قراردادها و مفاد خاص آن به شدت به افراد توصیه میگردد.

از آنجا که ممکن است بانک های مختلف دارای برخی مفاد متفاوت در خصوص هزینه ها و تقبل مسئولیت های امنیت و پشتیبانی از دستگاه ها را دارند، میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سوییچ بانکی مورد نظر خود با شرکت تهران خودپرداز  با شماره تلفن های 02166506701 یا 09909044064 تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز بانک ها برای ارائه سوییچ بانکی

یکی از مهمترین شرایط واگذاری دستگاه کش لس به متقاضیان فراهم کردن مدارکی است که می بایست قبل ا زخرید و نصب دستگاه تهیه و به شرکت وابسته یا شعبات بانک مورد نظر تحویل دهند.ازجمله این مدارک یتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی برابر اصل آن
  2. ارائه اصل سند مالکیت و یا اجاره نامه به همراه کپی برابر اصل آن(برای دستگاه کش لس معمولا در این مورد ماده قانون هایی وجود دارد که نیاز به ارائه سند مالکیت را منتفی میکند)
  3. ارائه تاییدیه گواهی امضا
  4. افتتاح حساب در بانک مورد نظر و یا تایید شماره حساب موجود
  5. واریز فیش ثابت به مبلغ 2.980.000 ریال در وجه شرکت وابسته برای ثبت نام
  6. تکمیل فرم درخواست سوییچینگ
  7. امضای قرارداد روتر و سوییچ بانکی
  8. ارائه چک یا سفته بنابر درخواست بانک به مبلغ تعیین شده( معمولا این مبلغ  رحدود 50 میلیون تومان است)
  9. ارائه گواهی کد پستی و تاییدیه لوکیشن محل نصب دستگاه

خلاصه مطلب

آگاهی  از شرایط واگذاری دستگاه کش لس یکی از مهمترین مواردی است که متقاضیان در این زمینه باید بدانند. معمولا این نوع شرایط برای تمامی بانک ها از قوانین مدون بانک مرکزی تبعیت میکند، اما بانک های مختلف دارای سیاست گذاری های مختلفی در این زمینه هستند. لذا ممکن است برخی مفاد قراردادها در بانک های مختلف، متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *