وبلاگ

مقایسه کش لس بانک ها، کش لس کدام بانک بهتر است؟

مقایسه کش لس بانک ها، کش لس کدام بانک بهتر است؟

مقایسه کش لس بانک ها ی مختلف یکی از مفید ترین کارها قبل از خرید دستگاه کش لس است. افرادی که اطلاعات زیادی درخصوص خرید و نصب کش لس ندارند یا برای اولین بار اقدام به خرید آن نموده اند، ممکن است برای آن ها  این سوال پیش آید که کش لس کدم بانک بهتر است و در واقع استفاده از سوییچ بانکی کدام برند میتواند تاثیر بیشتری بر صحت عملکرد دستگاه کش لس آن ها داشته باشد؟

عملکرد دستگاه خودپرداز غیرنقدی

به طور کلی دستگاه کش لس یا کیوسک غیر نقدی م یتواند تمامی تراکنش های غیر نقدی بانکی به غیر از برداشت وجه نقد را برای کاربر انجام دهد و عملکرد آن نیز مانند تمامی دستگه های خودپرداز می باشد. به عبارت دیگر کاربر با قرار دادن کارت بانکی عضو شتاب خود در جایگاه کارت دستگاه و و ارد کردن پین کارت می تواند به منوی انجام تراکنش های مجاز وارد شده و با انتخاب تراکنش مورد نظر طبق الگوریتم برنامه ریزی شده برای آن و انجام گام به گام مسیرها در نهایت تراکنش خود را به پایان رسانده و در صورت لزوم به دریافت رسید کاغذی اقدام نماید.

این تراکنش ها میتواند شامل انتقال وجه، دریافت شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض، پرداخت مالیات ها، پرداخت عوارض شهرداری، دریافت موجودی، دریافت ده گردش آخر حساب، دریافت بلیط مترو و اتوبووس و… را  شامل میشود. این دستگاه شامل چهار نوع رومیزی، دیواری، سیار و جیبی است که مشاغلی که بر پایه انتقال و جابجایی مقادیر زیادی بین حساب های خود و مشتریان به صورت غیر نقدی هستند، بهترین گزینه برای خرید و نصب آن ها هستند.

مقایسه کش لس بانک ها ، کدام بانک بهتر است؟

معمولا اکثر افرادی که به شرکت ها برای خرید و دریافت سوییچ بانکی مراجعه میکنند، دارای سوال مشترکی مبنی بر آن هستند که کش لس کدام بانک بهتر است و تاثیر سوییچ های مختلف بر عملکرد دستگاه کش لس یا سایر دستگاه های خودپرداز وکارت خوان در چه خواهد بود؟

باید بدانید که به طور کلی این عنوان صحیح نمی باشد و بانکی از لحاظ انتخاب سوییچ برتری دارد که بتواند با سرعت بیشتر و گذر مراحل اداری کمتری، سوییچ پذیرنده را در اختیار متقاضی قرار دهد. به عبارت دیگر برخی بانک ها؛ مانند بانک ملی به علت وسعت شعبات آن و همچنین شناخته شده بودن برند بانکی خود، دارای درخواست های بیشماری برای دریافت سوییچ بانکی هستند که همین امر م تواند پروسه دریافت و نصب نهایی دستگاه را برای متقاضی طولانی کند و شاید تا ماه ها به طول انجامد.

بنابراین دریافت سریع سوییچ بانکی میتواند جز اولین مواردی باشد که در انتخاب بانک ملاک بوده و از طرف دیگر هر چه میزان سود حاصل از انجام تراکنش ها ی غیرنقدی و یا حتی نقدی که بانک برای صاحب دستگاه در نظر گرفته است، بیشتر باشد، مسلما میتواند دومین رتبه اهمیت در انتخاب یک بانک به عنوان سوییچ بانکی کش لس در نظر گرفته شود.

تاثیر نرم افزار در عملکرد کش لس

یکی از مواردی که هنگام خرید دستگاه کش لس باید به آن دقت کنید، برند و ساخت مناسب دستگاه کش لس است، اما انتخاب نرم افزار و اینکه شرکت سازنده چه نوع برنامه نویسی برای دستگاه در نظر گرفته شده است و نوع نرم افزار آن چگونه می باشد، نیز از مهمترین عواملی است که در میزان عملکرد دستگاه کش لس تاثیرگذار خواهد بود. معمولا نرم افزارهای متععدی که توسط قرارداد های بین بانک ها و بانک مرکزی و شرکت های برنامه نویسی در این زمینه وجود دارد که با توجه به اینکه بانک ها تمایل به استفاده از کدام نرم افزار را در تایید سوییچ بانکی خود به متقاضی دارند، موجب می شود که شرکت های سازنده نیز سعی کنند از آن نرم افزارها در برنامه نویسی دستگاه مربوطه لحاظ نمایند. معمولا بانک ها نرم افزارهای ثابت و تایید شده ای را در قراردادهای خود ذکر میکنند. به عنوان مثال بانک دی، سینا و شهر از جمله مهمترین بانک هایی هستند که تنها نرم افزار یاس را در سوییچ بانکی خود یادآور می شوند و از طرف دیگر این نرم افزار بر ر وی برترین سخت افزار های خودپردازها نقدی و غیر نقدی حال حاضر از جمله دستگاه های Wincore و NCR نصب شده است.

مزایا و قابلیت های متمایز کننده نرم افزار یاس برای کاربر

  • قابلیت برداشت وجه نقد برای خودپردازهای نقدی
  • قابلیت انتقال وجه بر اساس سقف تعیین شده درکارت شتاب کاربر
  • توانایی متمایز کردن اسکناس های چاپ جدید و قدیم
  • ارائه رسید درکوتاهترین زمان ممکن بر اساس درخواست کاربر
  • امکان ارائه رسیدی پیامکی برای تلفن همراه کاربر در کش لس های جیبی
  • افزایش سرعت عملکرد کش لس و خودپرداز نقدی
  • ارائه انواع خدمات بانکی همراه با کارت شتاب حتی بدون کارت
  • دریافت وجه نقد از کاربر توسط دستگاه هایی که ماژول سخت افزاری آن را دارا باشند.
  • ارائه رسید و نمایش مانده حساب و مبلغ قابل برداشت ازکارت
  • امکان انتخاب اسکناس ریز یا درشت
  • انجام تمامی تراکنش های نقدی و غیر نقدی مجاز بانکی
  • استفاده از بارکد خوان
  • امکان تبلیغات در صفحه نمایش دستگاه ها
  • مدیریت پخش صورت دستگاه برای استفاده نابینایان
  • امکان استفاده از کیبوردهای مخصوص نابینایان در برخی از دستگاه ها
  • قابلیت دریافت کمک های مردمی و خیریه
  • و…

کش لس بانک دی

بانک دی را میتوان یکی از پیشروترین انواع بانک های ایران در خصوص اعطای سوییچ بانکی به متقاضیان دانست. معمولا با ارائه مدارک مورد نیاز درکمترین زمان ممکن (غالبا دو ساعته) درخواست شما بررسی و تایید میگردد و پس از آن فرد میتواند به راحتی به خرید و نصب دستگاه خود بپردازد. از طرف دیگر تست عملکرد کش لس در این بانک معمولا به صورت رایگان توسط متخصصین حرفه ای انجام میپذیرد. بانک دی در حال حاضر دارای بالاترین درصد کامزد بانکی در حدود 65 درصد بدون کسورات بوده و از طرف دیگر هنگام اخذ سوییچ بانکی از این بانک نیاز به دریافت چک و یا سفته نمی باشد. دریافت درخواست سوییچینگ و نصب آن توسط متخصصین این بانک به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته و بدون تعطیلی امکان پذیر است. شایان ذکر است شرکت… به اراده سوییچ بانک دی با نرم افزار یاس میپردازد.

کش لس بانک سینا

برای دریافت سوییچ بانک سینا نیز نیاز به گذراندن مدت زمانی طولانی نخواهید بود و معمولا پس ازگذشت پنج روز کاری به شرط تکمیل مستندات و مدارک مورد نیاز و با ارائه سفته یا چک معتبر بانکی به ارائه سوییچ بانکی می پردازند. کارمز بانکی بین 60 تا 62 درصد بدون کسورات خواهد بود. شایان ذکر است شرکت… به ارائه سوییچ بانک سینا با نرم افزار یاس میپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان شرکت به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین در تماس بوده و ضمن دریافت مشاوره رایگان در این خصوص، به دریافت خدمات منحصر به فرد در زمینه خودپردازهای نقدی و غیر نقدی خود بپردازید.

کش لس بانک شهر

بانک شهر رقابت تنگاتنگی با سایر بانک های خصوصی ایرانی دارد. میزان کارمزد پرداختی برای صاحب دستگاه در حدود 60 درصد با کسورات خواهد بود. معمولا پس از درخواست سوییچینگ به مدت یک هفته کاری، پس از بررسی متندات و مدارک متقاضی، به ارائه خدمات خواهند پرداخت. امکان نصب و راهنمایی کاربر تنها در ساعات اداری و در روزهای غیر تعطیل هفته خواهد بود.

خلاصه مطلب

خوب است بدانید عملکرد دستگاه کش لس تا حد زیادی به نرم افزار نصب شده بر روی آن و همچنین میزان پشتیبانی سوییچ بانکی تعیین شده بستگی دارد که با انتخاب صحیح، میتوانید به بهبود عملکرد آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *