وبلاگ

راهنمای اتصال کارتخوان به اینترنت از طریق مودم

راهنمای اتصال کارتخوان به مودم

دستگاه‌های کارتخوان یکی از دستگاه‌های پر استفاده در فروشگاه‌ها بوده و برای انتقال وجه استفاده می‌شوند. این دستگاه به صورت مستقیم به سیستم بانکی مرکزی متصل شده و تراکنش‌ها را از این طریق انجام داده و ثبت می‌کنند. برای این اتصال، دستگاه کارتخوان نیاز به اینترنت نیز دارد. نحوه اتصال دستگاه کارتخوان به مودم بستگی به نوع دستگاه و قابلیت‌های آن دارد و ممکن است برای هر دستگاه متفاوت باشد. برخی از مدل های دستگاه‌ کارتخوان تنها قابلیت اتصال به اینترنت را از طریق کابل لن (LAN) دارند و برخی دیگر قابلیت اتصال از طریق وای فای را نیز دارند. برای نحوه اتصال کارتخوان به مودم، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

گام‌های اتصال کارتخوان به مودم

قبل از هر چیز باید بررسی کنید که کارتخوان شما از چه طریقی قابلیت اتصال به مودم یا اینترنت را دارد؛ زیرا مراحل اتصال کارتخوان از طریق خط تلفن، کابل Lan و وای فای با هم متفاوت است. همچنین برخی از دستگاه‌ها قابلیت اتصال مستقیم به مودم را ندارند و نیاز به اتصال به یک دستگاه میانی دارند. به همین دلیل شما پیش از اتصال کارتخوان به مودم باید بررسی کنید که دستگاه شما به چه طریقی به اینترنت متصل می‌شود.

شخصی در حال پرداخت از طریق دستگاه کارتخوان

معرفی گام های اتصال کارتخوان به مودم.

نحوه اتصال دستگاه پوز به خط تلفن

شما باید ابتدا دستگاه را به برق متصل نموده و آن را روشن نمایید. سپس با استفاده از سیم تلفن آن را به اینترنت متصل نمایید. سپس وارد تنظیمات دستگاه شده و وارد قسمت اتصالات شوید. در قسمت اتصالات وارد بخش اینترنت شده و سپس اینترنت را فعال نمایید. بدین ترتیب اینترنت شما فعال شده و دستگاه شما به اینترنت متصل می‌شود.

اتصال کارتخوان به مودم با کابل

برای اتصال کارتخوان به مودم با استفاده از کابل Lan، دو راه دارید؛ اولین راه و ساده‌ترین راه این است که کارتخوان را مستقیما با کابل لن به مودم متصل کنید. سپس با فعال کردن اینترنت از تنظیمات دستگاه کارتخوان شما به اینترنت متصل می‌شود.

همچنین می‌توانید از طریق یک دستگاه میانی کارتخوان خود را به اینترنت متصل کنید. این کار را باید در زمانی انجام دهید که اینترنت شما به صورت وایرلس (Wi-Fi) باشد و کارتخوان شما قابلیت اتصال به آن را نداشته باشد. برای این کار باید کارتخوان را از طریق کابل Lan به لپ تاپ متصل کرده و سپس لپ تاپ خود را به مودم متصل نمایید. سپس از طریق تنظیمات لپ تاپ، اینترنت را به اشتراک بگذارید تا دستگاه کاتخوان بتواند از آن استفاده کند.

رفع مشکلات اتصال به اینترنت

یکی از رایج‌ترین مشکلات اتصال کارتخوان به مودم ، خطای عدم برقراری ارتباط با سرور است که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از این دلایل مشکل اتصال به اینترنت است. برای مثال اگر بسته اینترنتی شما تمام شده باشد، شما خطای عدم برقراری ارتباط با سرور را مشاهده می‌کند.

همچنین اگر اتصالات دستگاه شما، مانند کابل Lan، دچار مشکل شده باشند نیز احتمالا این خطا را مشاهده خواهید نمود. از طرفی در دستگاه‌های کارتخوانی که از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنند، ممکن است به دلایلی همچنون اتمام بسته اینترنتی، اتمام شارژ سیم کارت و یا داشتن پین کد، ارور فوق را مشاهده نمایید. برای رفع این ارور باید تمامی مراحل اتصال به اینترنت و دستگاه‌هایی که در آن دخیل هستند مانند مودم را بررسی و عیب یابی نمایید.

 دستگاه کارتخوان سیار متصل به مودم

مشکلات اتصال به اینترنت در دستگاه های مختلف، متفاوت است.

بهترین تنظیمات برای اتصال پایدار

تنظیمات دستگاه کارتخوان برای اتصال دائمی و پایدار به اینترنت، بسته به نوع دستگاه و نوع اتصال آن متفاوت است. برای مثال اگر دستگاه شما از طریق سیم کارت به اینترنت متصل می‌شود، باید از تنظیمات ارائه شده توسط اپراتور سیم کارت خود استفاده کنید تا پایدارترین حالت اینترنت را با بالاترین سرعت تجربه نمایید. برای این منظور می‌توانید از پشتیبانی فنی کارتخوان نیز کمک بگیرید.

اگر دستگاه شما از کابل Lan و یا Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند تنظیمات آن متفاوت است. بهترین نوع تنظیمات دستگاه خود برای اتصال به مودم را می‌توانید از پشتیبانی فنی و یا فروشنده آن دریافت کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود زمانی که دستگاه را خریداری می‌کنید، در صورت امکان درخواست کنید تا کارشناس شرکت مورد نظر دستگاه را برای شما در محل نصب کند. بدین ترتیب کارشناس مربوطه بهترین تنظیمات را برروی دستگاه شما، در هنگام راه اندازی و اتصال کارتخوان به مودم، اعمال می‌کند.

امنیت شبکه در اتصالات کارتخوان

به دلیل اهمیت بالای حفظ امینت کارتخوان و جلوگیری از دسترسی افراد غیر مرتبط به آن، بهتر است در زمان اتصال کارتخوان به مودم نکات امنیتی را به درستی رعایت کنید.

اولین نکته این است که از اتصال دستگاه به اینترنت‌های Wi-Fi عمومی جدا خودداری نمایید. چرا که این اینترنت‌ها در معرض دسترسی همگان بوده و اغلب نا امن می‌باشند. دستگاه‌هایی که به اینگونه اینترنت‌ها متصل می‌شوند مستعد هک شدن هستند. دستگاه کارتخوان خود را به Wi-Fiهایی متصل کنید که دارای رمز عبورهای قوی باشند و افراد متفرقه توانایی اتصال به آن را نداشته باشند.

همچنین استفاده از هات اسپات گوشی می‌تواند گزینه خوبی برای اتصال دستگاه کارتخوان به اینترنت باشد. همچنین توجه داشته باشید که همواره نرم افزار دستگاه خود را بروز نگهدارید. در بروزرسانی‌هایی که برای نرم افزار دستگاه کارتخوان ارائه می‌شود، معمولا بسته‌های امنیتی نیز قرار دارند که به افزایش امنیت دستگاه کمک می‌کند.

 تراکنش کارت اعتباری از طریق دستگاه کارتخوان

اتصالات دستگاه کارتخوان خود را چک کنید.

نکات عیب‌یابی برای اتصالات ناپایدار

برای عیب یابی اتصالات ناپایدار ابتدا باید اتصالات دستگاه کارتخوان را بررسی نمایید. اگر دستگاه شما با استفاده از کابل لن متصل شده است، ممکن است کابل شما ایراد داشته باشد. همچنین امکان دارد ایراد از پورت Lan دستگاه شما نیز باشد. اگر دستگاه کارتخوان را با استفاده از یک دستگاه واسطه مانند لپ تاپ به اینترنت متصل نموده‌اید، امکان دارد تنظیمات لپ تاپ درست انجام نشده باشد و اینترنت را به خوبی به کارتخوان منتقل نمی‌کند.

اگر دستگاه از طریق وای فای به مودم متصل است، ممکن است رمز آن را اشتباه وارد کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است تنظیمات امنیتی وای فای شما، اجازه اتصال کارتخوان به مودم را ندهد. در اینصورت باید آی پی دستگاه کارتخوان را به عنوان یک دستگاه قابل اطمینان در تنظیمات مودم خود ثبت کنید. اگر تمامی این موارد را بررسی نمودید و همچنان کارتخوان اینترنت متصل نمی‌شد، بسته اینترنتی خود را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است بسته اینترنتی شما تمام شده باشد.

سخن پایانی

امروزه دستگاه‌های کارتخوان به یکی از ارکان اصلی تجارت تبدیل شده‌اند. انتقال پول دیگر به شکل و شمایل سابق معنایی ندارد و اکثر افراد برای انتقال وجه از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند. دستگاه کارتخوان برای انتقال اطلاعات به سامانه مرکزی بانکی، نیاز به اتصال به اینترنت دارد. برای اتصال کارتخوان به مودم روش‌های مختلفی وجود دارد.

برای مثال برخی از دستگها‌های کارتخوان امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای را دارند. برخی دیگر از دستگاه‌ها از طریق کابل Lan می‌توانند به اینترنت متصل شوند و برخی دیگر از اینترنت سیم کارت می‌توانند برای اتصال به اینترنت استفاده کنند. حتی شما می‌توانید دستگاه کارتخوان را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کرده و دستگاه کارتخوان را از طریق آن‌ها به اینترنت متصل کنید. در این مقاله به بررسی روش‌های اتصال دستگاه کارتخوان به مودم پرداختیم و همچنین نکات امنیتی آن را بازگو نمودیم.

سوالات متداول

  • دستگاه های کش لس هم دارای مشکلات اتصال به اینترنت می باشد؟

بله. دستگاه های کش لس که به آنها دستگاه کارت به کارت هم گفته می شوند، از مشکلات اتصال به اینترنت مجزا نیستند. دستگاه‌های کش لس برای پردازش تراکنش‌ها به اتصال به شبکه اینترنت نیاز دارند. این اتصال می‌تواند از طریق سیم‌کارت یا Wi-Fi برقرار شود.

  • اتصال دستگاه کارتخوان به اینترنت چه مراحلی دارد؟

برای اتصال کارتخوان به مودم ابتدا باید بررسی کنید که دستگاه شما از طریق چه روش‌هایی می‌تواند به اینترنت متصل شود. زیرا مراحل اتصال هر کدام متفاوت است. اگر دستگاه شما قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi را داشته باشد، ابتدا باید وارد تنظیمات دستگاه شده و از قسمت نوع اتصال، Wi-fi را انتخاب نمایید و سپس از لیست وای فای‌های موجود در اطراف خود، وای فای مورد نظر را انتخاب نموده و با وارد کردن رمز عبور، اتصال را برقرار نمایید.

  • چگونه امنیت شبکه‌ای که دستگاه کارتخوان به آن متصل است را بالا ببریم؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای حفظ امینت دستگاه کارتخوان این است که آن را به شبکه‌های وای فای بدون رمز و عمومی متصل نکنید. این شبکه‌ها در معرض استفاده همگان قرار دارند و احتمال دسترسی افراد غیر مجاز را بالا می‌برند. همچنین دستگاه‌هایی که به این شبکه‌ها متصل هستند به صورت معمول در معرض خط حمله و یا هک قرار دارند. همچنین اگر خودتان مودم دارید و دستگاه را به وای فای مودم خودتان متصل می‌کنید، باید یک رمز عبور قدرتمند برای وای فای خود انتخاب نمایید تا از خطر هک شدن و دسترسی افراد غیر مجاز در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *