وبلاگ

راهنمای خرید دستگاه خودپرداز | چگونه دستگاه خودپرداز بخریم ؟

خیلی افراد این سوال را از ما می پرسند که چگونه دستگاه خودپرداز بخریم ؟ برای این که بتوانید اطلاعات کامل و جامعی در مورد خرید، تحویل و نصب خودپرداز شخصی داشته باشید؛ سعی کرده ایم در این مقاله به معرفی کامل راهنمای خرید خودپرداز شخصی بپردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. همانطور که می‌دانید تعدادی از بانک ها به ارائه اجازه نامه در خصوص خرید دستگاه خودپرداز با برندینگ بانک آنها کرده است. اشخاصی که مالکیت و اختیار این دستگاه و مسئولیت آن به عهده آن ها قرار می گیرد، می بایست نکاتی را هنگام خرید نصب و مراحل بعد از نصب رعایت کند تا بتواند سود بیشتری را از آن خود کند.

چگونه دستگاه خودپرداز بخریم؟

افرادی که به دنبال کسب سود و کارمزد ناشی از نصب دستگاه خودپرداز در محل کسب و کار خود یا در محل های اجاره ای هستند، می توانند برای دریافت خودپرداز به شرکت‌های رابطی که توسط بانک‌ها معرفی می‌شوند، مراجعه کنند.

این اشخاص همچنین می‌توانند به سایر شرکت‌ها که کار خرید و فروش دستگاه های خودپرداز نو و ریفر را انجام می دهند نیز مراجعه کنند و با انتخاب برند و مشخصاتی که مدنظر آنهاست و با سرمایه آنها هماهنگی بیشتری دارد، نسبت به نصب دستگاه اقدام کنند. البته باید دقت کنید که بانکی که قرار است به دستگاه شما سوئیچ شود نیز در این بین اهمیت بالایی دارد.

بنابراین می بایست از بانکی استفاده کنید که در محل اطراف نصب دستگاه خودپرداز شما وجود نداشته باشد و بین این بانک ها، برندی را انتخاب نمایید که کارمزد بیشتری به خریدار اعطا می نماید.

البته باید دقت داشته باشید که برخی شرایط برای قبل از نصب دستگاه خودپرداز می بایست توسط شما فراهم شود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد بهترین مکان برای نصب خودپرداز  در محل مورد نظر اشاره کرد.

البته در نظر گرفتن تمام قوانین مربوط به دستگاه؛ از جمله قرار دادن سایه بان، سطل زباله، چاه ارت و سایر شرایط فیزیکی من جمله آنهاست. اگر قصد خرید و نصب دستگاه خودپرداز دیواری را دارید، کندن دیوار و زیباسازی محیط اطراف دستگاه خودپرداز از جمله شرایط اصلی و ملزوم در قرارداد فی مابین می‌باشد.

علاوه بر آن می بایست فرد خریدار دارای مقداری سرمایه برای حساب در گردش دستگاه خودپرداز خود باشد که بانک بتواند با توجه به این سرمایه دستگاه خودپرداز شما را شارژ نماید. این سرمایه می تواند از ۲۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر باشد و با توجه به میزان وسعت دارایی شما می توانید این حساب را شارژ نمایید.

مراحل خرید تا نصب خودپرداز شخصی

برای آشنایی با راهنمای خرید خودپرداز شخصی خوب است تمامی مراحل خرید تحویل و نصب این دستگاه را با دقت بدانید و با آگاهی کامل نسبت به انجام این امر اقدام کنید. در ادامه به راهنمایی کلی و جامع و گام به گام برای خرید و نصب دستگاه خودپرداز شخصی پرداخته می گردد.

مشاوره قبل از خرید خودپرداز

مشاوره قبل از خرید خودپرداز

گام اول- مشاوره قبل از خرید خودپرداز

آیا قبل از خرید دستگاه خودپرداز نیاز به مشاوره در مورد برند و سایر مسائل وجود دارد؟ مسلما بله! با دریافت مشاوره و راهنمای خرید خودپرداز شخصی درباره تمامی مسائل مربوط و مسائل بانکی علاوه بر اینکه آگاهی بیشتری نسبت به مراحل انجام آن پیدا می کنید، امکان سوء استفاده های فردی را در این بین از میان می‌برید و نیاز به وجود هیچگونه واسطه‌ای برای آگاهی شما نخواهد بودگ چرادکه شما کاملاً با تمامی مراحل آشنا هستید و می توانید با تکیه بر خود آنها را انجام دهید، بدون آنکه نیاز به کمک شخص دیگری به شما برای انجام کارها باشد.

با انجام مشاوره قبل از خرید خود پرداز می توانید بفهمید که بهترین مارک دستگاه خودپرداز  چیست؟ و با توجه به بودجه خود برای خرید این دستگاه، می توانید از انواع دستگاه های نو یا ریفر استفاده نمایید.

همچنین با توجه به هدفی که شما از نصب دستگاه خودپرداز در محل مربوطه دارید، اگر نیاز به برداشت وجه نقد نباشد شما می توانید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید که دارای درگاه پرداخت وجه نقد نمی باشد. به این ترتیب قیمت تمام شده دستگاه کمتر خواهد بود. از طرف دیگر بادانجام مشاوره پیش از خرید با نحوه کار کردن دستگاه و کار با اجزای مختلف آن به خوبی آشنا می شوید.

از همه مهم تر می توانید با انواع بانک ها آشنا شوید و بانکی که سود بیشتر و کارمزد بیشتری برای شما در نظر می‌گیرد را انتخاب نمایید. از طرف دیگر شرکت های تابعه و وابسته که خرید و فروش دستگاه خودپرداز می پردازند، آشنا می گردید و می توانید با شرکت های معتبر و نام آشنا انجام همکاری خود را آغاز کنید.

درخواست خرید دستگاه خودپرداز

گام دوم- درخواست خرید دستگاه خودپرداز

یکی از مهمترین راهنمای قدم به قدم از خرید تا تحویل و نصب خودپرداز شخصی در مورد درخواست خرید دستگاه خودپرداز می شود. برای اینکه بتوانید دستگاه خودپرداز خود را به درستی انتخاب کنید و در محل مربوطه نصب کنید، در درجه اول می بایست دقت داشته باشید که دستگاه خودپرداز برای چه کاربردی نصب می شود.

زمانی که دستگاه های خودپرداز تنها برای انجام تراکنش های بانکی به غیر از دریافت وجه نقد نصب می شود، باید کاملا آگاه باشید که  سود و کارمزد کمتری را به حساب شما باز خواهد گرداند. چرا که همانطور که میدانید بیشترین کارآموز و سود ناشی از تراکنش های بانکی مربوط به برداشت وجه می باشد.

اگر دستگاه شما تمامی تراکنش‌های بانکی را در بر می‌گیرد، می بایست دقت داشته باشید که حتما در مکانی شلوغ و پر رفت و آمد نصب گردد. پس سعی کنید از دستگاه و برندی استفاده کنید که اصطلاحاً آزمون خود را پس داده است و همواره دچار خرابی قطعات و مشکلات فنی و نرم‌افزاری نمی گردد.

اگر به دنباع خرید دستگاه بازسازی شده یا ریفر هستید، حتما سعی کنید این دستگاه ها را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنید که امکان سوءاستفاده وجود نداشته باشد. از طرف دیگر حتماً به برند و نام دستگاه مورد نظر خود دقت داشته باشید که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد.

بسیاری از دستگاه ها دارای قیمت پایین تر می باشند، اما از لحاظ نرم افزاری دارای برنامه نویسی بسیار ضعیف و از لحاظ سخت افزاری دارای کیفیت پایین می باشد. بنابراین سعی کنید حتماً دستگاه شما دارای کیفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل قبول می‌باشد و در نیمه راه متحمل پرداخت هزینه های بیشتر نگردد‌.

پس از آن که تمام جوانب و جمع مطالب بالا را در نظر گرفتید، می توانید با شرکتی که از طرف بانک مربوطه به شما معرفی می شود، به تنظیم درخواست خرید دستگاه خودپرداز بپردازید. به این ترتیب پس از طی شدن روال قانونی و چک کردن فرم مربوطه شما، با شما تماس گرفته می شود تا برای انجام مراحل بعدی اقدام نمایید.

ارسال جزئیات مکان نصب دستگاه

گام سوم- ارسال جزئیات مکان نصب دستگاه

پس از اینکه مراحل خرید و دریافت دستگاه خودپرداز انجام شد، نوبت به ارسال اطلاعات دقیق از مکان نصب دستگاه می رسد. در نظر داشته باشید که تنها شلوغ بودن و پر رفت و آمد بودن از ملاکهای نصب دستگاه در محل نمی باشد و حتما می بایست امنیت آن را نیز در نظر بگیرید. اگر قصد قرار دادن دستگاه را در اطراف کسب و کارهای خرد و فروشگاه‌های کوچک خود دارید، در قسمت نصب شود که کاملاً به آن اشراف داشته باشید.

اگر نیاز است دستگاه خودپرداز در محلی دورتر از کسب و کار شما نصب شود، حتماً با قرار دادن یک دوربین در پشت دستگاه و دو دوربین در جلو و اطراف این دستگاه نسبت به انجام تراکنش های دستگاه اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر دوربین دیگری نیز در فاصله بیشتر برای چک کردن عبور و مرور و کنترل دستگاه به صورت ۲۴ ساعته به ضبط فیلم بپردازد.

به این ترتیب شما می توانید دستگاه را چک کنید که تمامی این موارد باعث می شود، علاوه بر اینکه دستگاه شما مورد سوء استفاده، دزدی، شکستن و … پیش نیاید، کاربران و عابران پیاده نیز اطمینان بیشتری برای استفاده از این دستگاه داشته باشند. همچنین می بایست  دستگاه به گونه‌ای تنظیم شود که افراد سواستفاده گر نتواند به راحتی به دستگاه ضربه یا آسیب وارد کنند.

دقت داشته باشید که سایر موارد مربوط به دستگاه را نیز در نظر بگیرید؛ از جمله دسترسی دستگاه به پریز برق و همچنین دسترسی دستگاه به اینترنت تا بتوانند به شبکه بانکی و شبکه شتاب متصل شود.

از همه مهمتر اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظر خود را در مکانی قرار دهید که در فاصله حداقل ۲۰۰ متری از دستگاه شما دستگاه خودپردازی با بانک مشابه وجود نداشته باشد.

انتخاب برند و مدل دستگاه ATM

گام چهارم- انتخاب برند و مدل دستگاه ATM

همانطور که پیشتر ارائه شد؛ انتخاب برند و انواع دستگاه خودپرداز یکی از مهم ترین گام ها راهنمای خرید خودپرداز در واقع انتخاب برند و مدل دستگاه میباشد. تمامی دستگاه‌های خودپرداز تولید شده در تمامی دنیا با تمامی برندها دارای شکل ظاهری یکسان می باشند، اما در برندهای مشهور و پر طرفدار کیفیت ساخت قطعات به کار رفته در آن و همچنین برنامه نویسی نرم افزار های آنها دارای کیفیت های مختلفی می باشد.

مسلما هر چه کیفیت دارای سطح بالاتری باشد، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. در کشور ما به علت محدودیت های وارداتی که وجود دارد و تحریم هایی که برای کشور ما وجود دارد، بسیاری از دستگاه ها و برندهای معتبر اجازه ورود محصولات خود را ندارند. از طرف دیگر محصولاتی که به طرق مختلف وارد کشور شده است، دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش و وفور قطعات خاصی در بازار را ندارد.

به این ترتیب به محض خراب شدن دستگاه، دیگر قابل استفاده نخواهد بودگ در حال حاضر چندین برند؛ از جمله برندهای کره‌ای و چینی و برندهای ایرانی در کشور ما مشغول به کار و ارائه محصولات خود هستند.

استفاده از این محصولات علاوه بر اینکه پشتیبانی و خدمات پس از فروش بسیار قوی دارد، هنگام تعویض قطعه با مشکل روبرو نخواهید شد و تمامی قطعات آن در بازار وجود خواهد داشت.

از طرف دیگر دستگاه‌های ریفر یا بازسازی شده بسیار زیادی از همین برند ها در حال حاضر در بازار وجود دارد که علاوه بر اینکه تعمیر کاران با این دستگاه و تعمیر آن کاملا آشنا هستند، قیمت پایین تری را نیز به خود اختصاص می دهد. بنابراین سعی کنید حتما با مطالعه زیاد و تحقیق فراوان نسبت به خرید دستگاه خودپرداز اقدام کنید و در مرحله اول قیمت را ملاک اصلی برای تعیین دستگاه مورد نظر خود قرار ندهید. 

برای استعلام انلاین قیمت خودپرداز روی لینک کلیک کنید : قیمت دستگاه خودپرداز

در حال حاضر معروف ترین برند هایی که در ایران در حال خرید و فروش محصولات خود هستند، شامل برندهای زیر میباشد:

  • برند NCR امریکایی که تنها به صورت ریفر خرید و فروش می گردد.
  • برند GRG چینی
  • برند وینکور المانی
  • برند بانکیت سوئدی
  • برند هیوسانگ کره ای
  • برند تکنو ایرانی
  • برند LG کره
  • برند ایستکام چینی
  • برند SIGMA ایتالیایی
  • برند هاتف ایرانی

ارسال مدارک مورد نیاز جهت دریافت دستگاه عابربانک

گام پنجم- ارسال مدارک مورد نیاز جهت دریافت دستگاه عابربانک

دقت داشته باشید که بعد از انتخاب دستگاه و برند مورد نظر خود باید نسبت به تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه عابر بانک اقدام نمائید. مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای تفاوت اندکی می باشد، اما به طور کلی مواردی که برای مدارک مورد نیاز اشخاص لازم میباشد، به شرح زیر می باشد:

۱-مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی 
  • کپی برابر اصل اصل سند مالکیت یا اجاره نامه 
  • افتتاح حساب در بانک مورد نظر
  • چک ضمانت یا سفته
  • کپی برابر اصل جواز کسب

۲-مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی

  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای هیئت مدیره
  • کپی برابر اصل افتتاح دفترچه حساب
  • کپی برابر اصل کد اقتصادی
  • کپی برابر اصل آگهی تاسیس شرکت 
  • کپی برابر اصل اساسنامه 
  • اظهارنامه ثبت شرکتی 
  • اظهارنامه مالیاتی

پرداخت هزینه های مربوط به روتر و اتصال به سوئیچ بانک

گام ششم- پرداخت هزینه های مربوط به روتر و اتصال به سوئیچ بانک

بعد از اینکه به راهنمای خرید خودپرداز شخصی پرداختیم، خوب است در مرحله بعدی به معرفی مسائل مربوط به روتر و اتصال به سوئیچینگ بانک بپردازیم. بهتر است در ابتدا به تعریف مختصر سوئیچ بانکی و وظیفه روتر در این دستگاه ها بپردازیم.

سوئیچ بانکی از طرف بانک به هر دستگاه atm متصل به آن شعبه بانکی داده می‌شود. در واقع این کد کاملا اختصاصی و برای همان دستگاه atm محسوب می گردد که از طرف شرکت های وابسته به بانک به فرد درخواست کننده اعطا می گردد.

زمانی که فرد برای خرید دستگاه خودپرداز اقدام می‌کند، پس از ثبت و انجام مراحل خرید دستگاه مورد نظر کد سوئیچینگ دستگاهی مورد نظر خود را نیز دریافت می کند. این کدها دارای ویژگی های متفاوتی می باشد که هر کدام از این ویژگی ها می تواند در کیفیت کارکرد این دستگاه تاثیرگذار باشد.

از جمله این نکات می‌توان به امنیت آن، امکان استفاده از تمامی کارت های شتاب، عدم قطعی، سرعت بالای انتقال داده ها از دستگاه و از همه مهمتر امکان کارکرد به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی میباشد. روتر دستگاه خودپرداز یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی می باشد که همین قطعه باعث اتصال دستگاه به شبکه بانکی می گردد.

در واقع تمامی تراکنش ها توسط روتر به سرور های بانکی ارسال میشود و اطلاعات دریافت شده از طرف سرور های بانکی توسط روتر در اختیار کاربر قرار می گیرد. اطلاعاتی که توسط روتر جابجا می گردد، دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و لذا نفوذ هکرها به این اطلاعات را به حداقل کاهش می‌دهد.

حال که با مفاهیم روتر و سوئیچ بانکی آشنا شده اید، خوب است بدانید که یکی از مراحل مهم در خرید و نصب دستگاه خودپرداز شخصی پرداخت هزینه های مربوط به روتر و اتصال سوئیچ بانک می باشد.

سوئیچ با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارد، ممکن است دارای قیمت های متفاوتی باشد. همچنین با توجه به بانکی که سوئیچینگ به آن اتصال می گردد و به شبکه بانکی راه پیدا می کند، دارای هزینه ها و قیمت های مصوب متفاوتی می باشد.

شما با توجه به انتخاب بانک مورد نظر خود از طرف شرکت وابسته می توانید تمامی اطلاعات مربوط به قیمت سوئیچ و روتر دستگاه خودپرداز را دریافت کنید. هرچه کیفیت قطعات دستگاه و نوع برنانه نویسی آن بالاتر باشد، موجب امنیت بالاتر دستگاه و اطلاعات تراکنش شده در آن می گردد.

خرید دستگاه خودپرداز

گام هفتم- خرید دستگاه خودپرداز

خرید دستگاه خودپرداز شامل دو مرحله و توسط دو طرف از طرفین قرارداد صورت می‌گیرد. پس از اینکه اقدامات مربوط به ارسال مدارک، هزینه ها و برندها انجام شد، اقدام به خرید یکی از برندهای دستگاه خودپرداز با توجه به بودجه شخصی خود فرد و انتظاری که از یک دستگاه خودپرداز دارد، می کند. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله “شرایط خرید اقساطی دستگاه خودپرداز” را مطالعه فرمایید.

از طرف دیگر شرکت طبق قرارداد، این هطلاعات و نوع برتد درخواستی را به کارخانه مربوطه و شخص سازنده آن ارسال کرده و با توجه به آن امکانات و خدمات از آن خریداری می کند. معمولاً دستگاه های ایرانی و داخلی به صورت کاملاً شخصی سازی فروش میرود.

به این معنا که فرد می‌تواند با توجه به نظر خود و بودجه در نظر گرفته سفارش خود را درخواست کند و تولید کننده دستگاهی را با توجه به ان درخواست و امکانات و کیفیت قطعات دستگاه را بالاتر یا پایین‌تر بیاورند. در مورد دستگاه های وارداتی چنین آپشنی در حال حاضر وجود ندارد و فرد می‌تواند همان آپشن های پیشفرضی که بر روی دستگاه وجود دارد را بپذیرد و خریداری کند.

تست نهايي دستگاه عابر بانک

گام هشتم- تست نهايي دستگاه عابر بانک قبل از ارسال به مشتری

پس از سفارش نهایی دستگاه خودپرداز و ارسال دستگاه توسط کارخانه، شرکت مربوطه توسط کارشناسان خود به طور کامل تمامی خدمات و قطعات دستگاه را بازرسی، چک و بررسی می‌کند. به این ترتیب هنگام نصب و استفاده از دستگاه، برای مشتری مشکلی پیش نخواهد آمد.

چک کردن این دستگاه معمولاً توسط کارشناسان خبره شرکت‌های وابسته انجام می‌شود و در صورت هرگونه مشکل مجددا به کارخانه بازگردانده می‌شود. طبق شرایط فیمابین شرکت و کارخانه، دستگاه جدید یا دستگاه قبلی با تعمیر قطعه خراب، به شرکت باز گردانده می شود.

ارسال دستگاه عابر بانک برای مشتری

گام نهم- ارسال دستگاه عابر بانک از کارخانه برای مشتری

در این مرحله انتظارات فرد خریدار به اتمام می رسد و دستگاه خودپرداز انتخاب شده با وسواس فکری و برندهای مختلف و در نظر گرفتن قیمت و همچنین امکانات و خدماتی که در اختیار کاربران و همچنین فرد خریدار قرار می دهد، خریداری شده و پس از تست نهایی توسط شرکت وابسته و تمامی موارد در نظر گرفته شده برای فرد ارسال می گردد.

خوب است بدانید ارسال دستگاه با هماهنگی فرد خریدار و چک کردن مکان مورد نظر برای نصب دستگاه خودپرداز توسط کارشناسان مربوطه شرکت صورت می گیرد‌ کارشناسان پس از چک کردن مکان مورد نظر و در نظر گرفتن تمامی موارد و کندن چاه ارت نسبت به ارسال دستگاه خودپرداز اقدام می‌کنند‌.

البته دقت داشته باشید در صورتی که شما تمایل به استفاده از دستگاه خودپرداز دیواری داشته باشید، تمامی مراحل برای کندن دیوار و جایگذاری دستگاه و در نظر گرفتن دستگاه با باکس یا بدون باکس با توجه به نظرات شما اعمال می شود.

اگر شما در ابتدای قرارداد تقاضا برای انجام تمامی مراحل توسط شرکت را داشته باشید، تمامی مراحل توسط کارشناسان شرکت انجام میشود شود. اگر تمایل دارید که تمامی مراحل توسط خود شما انجام بپذیرد، کارشناسان شرکت تنها به ارسال دستگاه خودپرداز اکتفا می کنند.

نصب و راه اندازی دستگاه عابربانک

گام دهم- نصب و راه اندازی دستگاه عابربانک

پس از در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به شرایط مکان نصب دستگاه خودپرداز و در نظر گرفتن دسترسی دستگاه به پریز برق، دسترسی کامل به اینترنت پرسرعت و در نظر گرفتن فاصله بین دستگاه‌های مختلف با سوئیچ بانکی یکسان اقدام به نصب دستگاه در محل مورد نظر می شود.

دقت داشته باشید که حتما قبل از نصب دستگاه خودپرداز نسبت به نصب دوربین یک دوربین در پشت دستگاه و دو دوربین در جلو دستگاه اقدام کنید. این مورد در جهت بالا رفتن امنیت دستگاه شما صورت می گیرد.

از طرف دیگر کارشناسان مربوطه و نصابان ماهر در شرکتهای رابط نسبت به نصب دستگاه در محل مورد نظر اقدام می‌کنند و با توجه به اینکه دستگاه مورد نظر در مکان روباز یا سالنی باشد، دارای شرایط متفاوتی برای نصب می باشد.

نصب دستگاه در مکان‌های مسقف بسیار راحت تر است و نیاز به مواردی همچون سایه بان پ، سطل زباله و … ندارد، اما در محل‌هایی که رو باز میباشد و در مکان های عمومی و پر رفت و آمد نصب می شود، حتما می بایست از سایه بان برای دستگاه خودپرداز استفاده شود.

عرض و طول سایه بان به گونه ای انتخاب می گردد که مانع رفت و آمد افراد و عابرین پیاده نگردد. از طرف دیگر دستگاه‌ها را می بایست به گونه‌ای قرار داد که مانع از استفاده افرادی با شرایط خاص؛ همچون افراد ویلچرنشین نگردد.

نصاب دستگاه خودپرداز با در نظر گرفتن تمامی این موارد و در نظر گرفتن اینکه دستگاه شما با باکس میباشد یا بدون باکس و اندازه های مختلفی که برای کندن دیوار یا چاه ارت لازم است، نسبت به نصب در محل مربوطه اقدام می‌کند.

آموزش استفاده از دستگاه ATM

گام یازدهم- آموزش استفاده از دستگاه ATM

بلافاصله پس از نصب دستگاه در محل مربوطه و چک کردن تمامی اتصالات دستگاه؛ شامل طریق سیم برق و اینترنت کارشناسان مربوطه که از طرف شرکت برای نصب دستگاه کارکرده به کار گماشته شده اند، نسبت به آموزش استفاده از دستگاه به فرد خریدار اقدام می کنند‌.

آموزش هایی که در این مرحله ارائه می‌شود؛ شامل نحوه پول گذاری، نحوه رسید گذاری، نحوه استفاده از کد رمز های مخصوص برای فرد خریدار، نحوه چک کردن دوربین، نحوه چک کردن تراکنش ها، نحوه باز کردن دستگاه ها و دریچه های دستگاه و… می باشد.

در واقع برخی تنظیمات ساده مربوط به تغییرات فنی دستگاه و همچنین آموزش خطاها و ارور های احتمالی سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه به فرد خریدار ارائه می گردد. فرد می تواند با مشاهده هر کدام از این خطاها نسبت به تماس با پشتیبانی دستگاه و استفاده از خدمات پس از فروش آنها اقدام نمایید.

پشتیبانی دستگاه خودپرداز

گام دوازدهم- پشتیبانی دستگاه خودپرداز

از دیگر راهنمای خرید خودپرداز شخصی شامل در نظر گرفتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه های خودپرداز می باشد که تاثیر زیادی در قیمت و هزینه اولیه خریداری دستگاه دارد. چرا که دستگاه خودپرداز دارای قطعات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی می باشد و معمولاً این قطعات دارای قیمت بالایی می باشد.

اگر هر کدام از این قطعات بنا به دلایل مختلف به درستی کار نکند یا از کار بیفتد، قطعه ای مستعمل گردد و یا از بین برود، نیاز به تعویض قطعه یا تعمیر آن وجود دارد. در صورت نیاز به تعمیر قطعه فرد می تواند با خدمات پس از فروش دستگاه تماس گرفته و نسبت به عیب یابی دستگاه و تعمیر آن اقدام کنند.

در صورت نیاز به تعویض قلعه مسلما دارنده دستگاه با هزینه زیادی روبرو خواهد شد و اگر در ابتدای خرید از خدمات پشتیبانی و گارانتی دستگاه استفاده کرده باشد، در این مرحله به راحتی می‌تواند از گارانتی استفاده کرده و بدون متحمل شدن هزینه اضافه، نسبت به تعمیر دستگاه خود اقدام نماید.

خلاصه مطلب

با آگاهی و راهنمای خرید خودپرداز شخصی به صورت گام به گام شما می توانید اطلاعات کامل و مفیدی را در جهت خرید، نصب و استفاده از این دستگاه را بیاموزید و به عنوان یک کارشناس خبره به خرید آن بپردازید. در این مقاله برترین نکات مربوط به خرید و نصب و تحویل دستگاه خود پرداز شخصی به شما ارائه گردید.

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید دستگاه خودپرداز | چگونه دستگاه خودپرداز بخریم ؟

  1. سیدمجید میراحمدی گفت:

    سلام دوست عزیز من دستگاه خرید دارم ازگیلان لنگرود باتشكر راهنمایی بفرمایید سیدمجید میراحمدی

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر و جواب سوال هایتان با کارشناسان ما تماس حاصل کنید 02166552908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *