وبلاگ

بهترین برند دستگاه خودپرداز 1402

از جمله دستگاه های پر کاربردی که امروزه در سیستم بانکی و مالی جهان و بالتبع در سیستم بانکی ایران در حال استفاده میباشد و کاربران زیادی برای رفع و رجوع کارهای بانکی خود از آن استفاده می کنند، دستگاه خود پرداز می باشد.

در سال‌های اخیر به غیر از بانک ها و مراکز و موسسات مالی و اعتباری، واگذاری دستگاه های خودپرداز به افراد شخصی نیز رواج پیدا کرده است. افراد به ویژه صاحبان مشاغل و حرف مختلف می توانند در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد، برای داشتن سود بیشتر از این دستگاه ها خریداری کنند و یا آنها را اجاره کنند و به استفاده از آنها بپردازند. بنابراین بهترین برند دستگاه خودپرداز می‌تواند یکی از دغدغه‌های این گونه افراد باشد.

چرا که تعمیر پذیری آسان، اصطکاک پایین، نیاز به تعمیرات جزئی و پیدا کردن راحت تعمیرکار برای آن برند دستگاه می تواند از جمله موارد و نکات مهم میباشد که برای خرید یک دستگاه خودپرداز و انتخاب مارک و برند آن برای افراد حائز اهمیت می باشد. بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی برترین برندهای دستگاه خودپرداز به ویژه دستگاه هایی که در ایران پرکاربرد هستند،  بپردازیم.

بهترین مارک دستگاه خودپرداز چیست؟

قبل از اینکه بدانیم بهترین مارک دستگاه خودپرداز چیست و از چه برندهایی می توانید در ایران استفاده کنید یا کدام برند های معروف جهان در ایران دارای پشتیبانی و گارانتی می باشند، می بایست به عملکرد دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. از طرف دیگر قیمت دستگاه خودپرداز و دستگاه های atm می تواند در خرید شما تاثیر گذار باشد.

همچنین اگر شما تمایل داشته باشید از دستگاه‌های نو استفاده کنید یا نظر به خرید دستگاه خودپرداز دست دوم و کارکرده را دارید، همگی می توانند در انتخاب قیمت و هزینه دستگاه نیز تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر حتماً باید دقت داشته باشید که دستگاهی را که انتخاب می کنید، دارای تیم پشتیبانی فوری و دقیق باشد.

دستگاه خودپرداز با کیفیت باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که قابلیت هک شدن توسط هکرهای مبتدی و حرفه‌ای را نداشته باشد. از همه مهمتر انکه دستگاه نباید دارای ید طولانی در باگ های برنامه ریزی داشته باشد. تمامی موارد ذکر شده از جمله مهمترین ویژگی ها برای یک دستگاه خودپرداز خوب می باشد.

از طرف دیگر معمولاً برندهای مختلفی برای خودپرداز در سطح جهان و ایران وجود دارد و غالبا در کشورهای مختلف استانداردهای تعیین شده برای این دستگاه ها متفاوت می باشد، اما در حال حاضر در کشور ما ایران پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع دستگاه های خودپرداز را می‌توان به برندهای NCR و Wincore اختصاص داد. البته سایر برند ها نیز کمابیش جایگاه خود را یافته اند، اما می‌توان گفت که از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش و همچنین تقاضا برای خرید قابلیت رقابت با دو برند یاد شده را ندارد

 

بهترین دستگاه خودپرداز

بهترین دستگاه خودپرداز

ویژگی های یک دستگاه خودپرداز خوب

قبل از اینکه به خرید یک دستگاه خودپرداز بپردازید یا به دنبال بهترین مارک دستگاه خودپرداز باشید، سعی کنید فاکتورها و ویژگی های یک دستگاه خودپرداز خوب را کاملاً بدانید. پس از آن با در نظر گرفتن آن ویژگی ها بتوانید بهترین برند را که هماهنگ با قیمت و هزینه مورد نظر شما باشد و همچنین برای مکانی که قصد استفاده از این دستگاه را دارید که مناسب باشند، از آن استفاده کنید. از جمله مهمترین ویژگی های یک دستگاه خودپرداز خوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

  • باگ یا خطای برنامه نویسی نداشته باشد.

دستگاه خودپرداز را میتوان یک دستگاه الکترونیکی پیچیده ای دانست که از هزاران قطعه تشکیل شده است و احتمال بروز خطا در هر کدام از این قطعه‌ها اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین هرگونه ارور نرم افزاری و سخت افزاری می تواند موجب بروز مشکلات فنی در این دستگاه ها شود.

از جمله این مشکلات می توان به مشکل در چاپ رسید کاغذی، مشکل در پرداخت صحیح و بادقت وجه نقد، مشکل در رمز خوانی و سایر موارد می توان از مشکلات یک دستگاه خودپرداز دانست که بهتر است با تحقیق بیشتر بر روی دستگاه های خودپرداز و برندهای آن، از مواردی استفاده کنید که میزان باگ یا خطای برنامه نویسی در این دستگاه ها حداقل باشد.

  • پشتیبانی فوری

پشتیبانی فوری برای دستگاه های خودپرداز به ویژه دستگاه هایی که توسط اشخاص شخصی خریداری می‌شوند، می‌تواند نکته حائز اهمیت باشد و سود ماهیانه یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین معمولاً بهترین برندها و مارکهای دستگاه خودپرداز دارای تیم پشتیبانی قوی تری نیز هستند.

به خصوص اگر سعی کنید از برندهایی خریداری کنید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها در کشور ما کاملاً فعال شده باشند، می‌توانند این اطمینان را به شما بدهند که در صورت بروز هرگونه خطا در برنامه نویسی نرم افزار یا سخت افزار دستگاه به سرعت در محل پرداخت حاضر شده و به رفع مشکل خواهند پرداخت.

  • سیستم غیرقابل هک

امنیت دستگاه خودپرداز یکی از موارد بسیار مهمی است که برندهای معتبر اهتمام زیادی در ایجاد ان دارند. برخی هکرها با هک کردن نرم افزار این دستگاه ها و سوااستفاز رمزهای کاربران به تخلیه حساب ان ها می کنند. همچنین برخی سارقین با شکستن دستگاه‌های خودپرداز و برداشتن وجه نقد داخل آن اقدام می کنند که تمامی این موارد می بایست از لحاظ امنیتی در دستگاه خودپرداز طراحی شده باشد و سارقین نتوانند به راحتی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری آن را هک کرده و موجب بروز آسیب برای صاحب دستگاه خودپرداز یا کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، شود.

خرید بهترین برند دستگاه خودپرداز

برای خرید بهترین برند دستگاه خودپرداز در درجه اول سعی کنید به ویژگی های یک دستگاه خودپرداز  توجه کنید که پیشتر در این مقاله به آن اشاره شد. بعد از آن می توانید به شرکت های دارای گارانتی و معتبر در کشور مراجعه کنید و به خرید دستگاه ها بپردازید. علاوه بر آن می‌توانید به شعبه های بانک نیز مراجعه کنید و آنها با کانکت شدن با شرکت های مربوطه می‌تواند دستگاه مورد نظر شما را در انواع کارکرده، دست دوم، نو یا به صورت اجاره ای در اختیار شما قرار دهند.

کدام دستگاه خودپرداز بهتر است؟

برندهای مختلفی در سراسر جهان و های ایران در حوزه دستگاه‌های خودپرداز در حال فعالیت می باشند و با توجه به کشور مورد استفاده و قوانین و استانداردهای مالی و بانکی کشور می‌تواند کیفیت؟ استانداردها و آپشن های مختلفی را شامل شود. از جمله معروف ترین برندهای دستگاه خودپرداز در ایران میتوان به برندهای NCR، Wincore، هیوسانگ و بانکیت اشاره کرد.

  • خودپرداز برند NCR

برند NCR دارای خودپرداز های متفاوتی در انواع ایستاده، سالنی، دیواری و سایر موارد می باشد که این برند در کشور ما طرفداران زیادی را دارد. در واقع می‌توان آن را به عنوان پرفروش ترین نوع دستگاه خودپرداز در صفحه فروش سیستم مالی بانکی ایران دانست، زیرا دستگاهی است که تقریبا می توان گفت با تمامی آب و هوا ها سازگاری دارد. همچنین علاوه بر آنکه به صورت دیواری، ایستاده، سالنی و حتی رومیزی قابل استفاده می باشد، تمامی امکانات و خدمات واریز، پرداخت؟ کارت به کارت، برداشت، و سایر خدمات بانکی را شامل می گردد.

حتی در انواع جدیدترین خودپرداز های بانکی نیست پیش قدم می باشد. شرکتNational Cash Register با نام اختصاری NCR از سال ۱۳۸۵ تا کنون بهعلت تحریم دستگاه های جدید این برند وارد ایران نشده است، اما با اینحال دستگاه های قدیمی در بازار ایران در حال خرید و فروش می باشد و دارای قطعات یدکی و کارشناسان فنی فراوانی می‌باشد. همین امر موجب به شهرت رسیدن بیش از حد این دستگاه ها گردیده است.

  • خودپرداز برند Wincor

اگر به دنبال بهترین مارک دستگاه خودپرداز هستید، برند وینکور را فراموش نکنید. دلیل آن هم کاملاً مشخص است، زیرا در دستگاه خودپرداز وینکور که محصول نیکس دورف کشور آلمان می باشد، برای انجام تمامی کارهای بانکی از جمله کارت به کارت، پرداخت قبوض، وجه نقد و سایر کارهای بانکی کاملا مجهز می باشد.

  • خودپرداز برند هیوسانگ

برند هیوسانگ را می‌توان یکی از معروف ترین و برترین تولید کنندگان دستگاه خود پرداز در سراسر جهان و حتی ایران دانست. تولید خودپرداز های این کمپامی که در کشور آمریکا فعال است، اما زیر نظر شرکت بزرگ هیو سانگ در کره جنوبی می باشد. متاسفانه ورود دستگاه های مناسب و باکیفیت هیوسانگ در کشور ما محدود شده است و علاوه بر آن پشتیبانی فنی و قطعات فنی قوی را ساپورت نمی کند.

  • خودپرداز برند Banqit

خودمرداز برند Banqit یکی از بهترین مارک دستگاه خودپرداز به ویژه در کشورهای توسعه یافته میباشد که در برخی کشورها در تمامی قسمت های بانکی و مالی آنها تنها از این برند برای سیستم خود استفاده می کنند. چرا که دارای خدمات و پشتیبانی قوی می باشد، اما متاسفانه در ایران با توجه به قطعات و ساخت با کیفیتی که دارد، خدمات و قطعات مورد نیاز بسیار کم و محدود میباشد. بنابراین این تعداد زیادی از افراد تمایل به خریداری از این برند را ندارند.

لوازم جانبی بهترین مارک دستگاه خودپرداز

افرادی که صاحبان مشاغل هستند و علاقه به خرید دستگاه های خودپرداز برای مشاغل و حرفه خود هستند، خوب است اطلاعات کاملی در مورد دستگاه خودپرداز و لوازم جانبی آن داشته باشد. تمامی لوازم جانبی در دستگاه‌های خودپرداز داخلی  و یا بهترین مارک دستگاه خودپردازبه صورت مشترک می باشد، اما کیفیت قطعات و یا پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن معمولاً متفاوت است و قطعا در برندهای معروف معمولاً خدمات و کیفیت بهتری را مشاهده خواهید کرد. از جمله مهمترین لوازم جانبی خودپرداز که برای خرید و نصب آن نیاز به اگاهی تمامی موارد را خواهید داشت، شامل فاکتورهای زیر می شود:

  • تابلوی خودپرداز
  • پایه دستگاه خودپرداز
  • پایه تبدیل دستگاه سالنی به دیواری
  • دستگاه ارت الکترونیکی برق خودپرداز
  • سایبان خودپرداز
  • تسمه دستگاه خودپرداز
  • سطل آشغال خودپرداز
  • دوربین مدار بسته
  • دستگاه ups (به عنوان دستگاهی مجزا برای تامین کردن برق دستگاه در صورت قطع شدن برق یا افزایش و کاهش های ناگهانی ولتاژ استفاده می شود)
  • اینترنت
  • روتر یا توکن  که در واقع امنیتی است که به صورت الکترونیکی برای اثبات هویت افراد صاحبان حساب استفاده میشود.

خلاصه مطلب بهترین دستگاه خودپرداز

امروزه با توجه به گسترش سیستم پولی و بانکی جهان و کشور عزیزمان، بالطبع میزان رجوع مردم به بانک برای انجام کارهای بانکی درحال افزایش است، اما با وجود دستگاه های خودپرداز و به ویژه خودپردازهای مدرن نیاز به مراجعه به شعب بانکی به حداقل کاهش یافته است. در این میان استفاده از بهترین برند دستگاه خودپرداز می تواند علاوه بر افزایش عمر دستگاه، در میزان امکانات و فاکتورهای ارائه شده توسط دستگاه به کاربر موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *