وبلاگ

کش لس ؛ دستگاه کارت به کارت کوچک به جای دریافت پول نقد

کش لس ؛ دستگاه کارت به کارت کوچک به جای دریافت پول نقد

سالهاست استفاده و نقل و انتقال پول کاغذی منسوخ شده است و به علت مشکلات زیادی که در این زمینه وجود داشت و همچنین احتمال بالای سرقت وجه نقد، استفاده از دستگاه های کارت خوان یا همان pos به سرعت فراگیر شد و افراد تنها به استفاده از کارت های شتاب، به جای وجه نقد روی آوردند.

با اینحال استفاده ازpos به علت مشکلات مالیاتی زیادیکه برای صاحبان مشاغل به وجود می‌آورد، کم کم کنار گذاشته شد و به جای آن از دستگاه کارت به کارت یا کش لس به جای دریافت پول نقد یا حتی استفاده از pos جایگزین شد.

البته هنوز در بسیاری از امکان استفاده از دستگاه کاتخوان به وفور وجود دارد، اما به علت توانایی در مدیریت مالیات به کمک استفاده از کش لس سعی در جایگزین کردن این دستگاه را دارند.

کش لس جایگزینی برای وجه نقد

همانطور که می دانید دستگاه کش لس از لحاظ ابعاد و قیمت نسبت به دستگاه های خودپرداز نقدی دارای ارجحیت بالایی است. این دستگاه تمامی تراکنش های غیر نقدی بانکی را به طور کامل در اختیار کاربر قرار میدهد و تنها تفاوت آن با ATM در عدم دارا بودن درگاه برداشت وجه نقد است.

از آنجا که در بسیاری از موارد برداشت وجه نقد طرفداران خود را از دست داده است و افراد ترجیح میدهند به کمک کارت شتاب خود هزینه های روزمره خود را بپردازند، لذا از لحاظ کاربرد نیز کش لس دارای جایگاه بالاتری خواهد بود.

 با این وجود؛ به علت اینکه دستگاه های خودپرداز نقدی دارای درآمد بالاتری برای صاحبان دستگاه ها هستند(به علت اینکه برداشت وجه نقد دارای بالاترین کارمزد در میان تراکنش های بانکی خودپردازهاست)، خرید این دستگاه به عنوان سرمایه گذاری و کسب درآمد برای افراد توجیه اقتصادی ندارد.

کش لس مناسب چه افراد و مشاغلی است؟

پیشتر ارائه شد که خرید دستگاه کش لس برا ی افرادی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی این نوع دستگاه جهت کسب د رآمد و کارمزد ناشی از تراکنش های بانکی هستند، گزینه مناسبی به حساب نمی آید. چرا که بیشترین کارمزد مربوط به برداشت وجه نقد بوده و این دستگاه ها فاقد درگاه مربوطه هستند. بنابراین دستگاه کارت به کارت یا کش لس بیشتر برای مشاغل یا  افراد حقیقی ذیل کاربرد خواهد داشت:

  1. در بیمارستان ها و کلینیک ها و به خصوص در مطب های پزشکانی که حجم بالایی از مراجعه کنندگان را دارند.
  2. در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها
  3. عمده فروشان و بنکداران
  4. مشاغلی که دارای جابجایی مکانی زیادی هستند و در یک جا ساکن نبوده و می توانند از کش لس های جیبی قابل حمل استفاده کنند.
  5. ایستگاه ها ی مترو و اتوبوس برای شارژ کارت بلیط و یا سایر تراکنش ها
  6. پایانه های مسافربری

انواع دستگاه کیوسک غیر نقدی بانکی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم؛ کیوسک های غیر نقدی دارای انواع و برندهای مختلفی است که متاسفانه به علت تحریم‌های کشور ما واردات بسیار ی از برندهای معتبر ممنوع بوده و تنها چند برند اجازه واردات محصولات خود را دارند.

از طرف دیگر برخی کش لس های ساخت داخل نیز وجود دارند که عمدتا محصولات خود را از طریق بازسازی به کمک قطعات موجود از برندهای دیگر طراحی و اجرا میکنند.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع کش لس های آکبند و یا بازسازی شده موجود در بازار و دریافت قیمت آن ها میتوانید با کارشناسان شرکت ATMPOSTEHRAN  با 02166506701 یا 09909044064 در تماس باشید و علاه بر  دریافت مشاوره رایگان در زمینه مناسب ترین کش لس برای حرفه شما میتوانید اطلاعات تکمیلی و نحوه ثبت نام را نیز دریافت نمایید.

کش لس جایگزینی برای دستگاه pos

دستگاه های کارتخوان یا پوز به عنوان جایگزینی برای دریافت وجه نقد در فروشگاه ها خرد و کلان شناخته می شود و افراد به کمک کارت های بانکی خود میتوانند از آنها در خریدهای خود استفاده نمایند. خوب است بدانید از آنجا که این دستگاه ها به طور روزمره حجم بالایی از واریزی را وارد حساب صاحب دستگاه می‌کنند، به همان میزان مالیات بر گردش حساب فرد مقرر میگردد.

 در صورتیکه ممکن است تمامی این وجوه به عنوان درآمد خالص فرد شناخته نشده باشد و بخش کمی از آن درآمد واقعی فرد باشد. در این موارد خرید و نصب دستگاه کش لس به این گونه مشاغل توصیه میگردد.

 در دستگاه های کش لس امکان ایجاد چندین حساب وجود دارد و مشتریان میتوانند وجوه واریزی را به حساب های مختلف واریز نمایند. به این ترتیب می توانید مالیات بر درآمد خالص خود را مدیریت نمایند و از پرداخت مبالغ بالا به عنوان مالیات جلوگیری نمایید.

آیا استفاده از دستگاه کش لس به معنای “معاف از مالیات” بودن است؟

در بسیاری از تبلیغات شرکت های مختلف مشاهده میکنید که دستگاه کش لس را به عنوان راهی برای معاف کردن از پرداخت مالیاتی معرفی میکنند، اما این قضیه تا چه اندازه صحت دارد؟

 دستگاه کارت به کارت یا کش لس را  می توان به عنوان یک روش کمکی در مدیریت مالیات حساب خود در نظر گرفت و به هیچ عنوان موجب معاف شدن از مالیات نخواهد بود که پروسه آن را پیشتر توضیح دادیم.

چرا استفاده از کش لس به جای خرید خودپرداز نقدی توصیه میگردد؟

  • امکان جابجایی دستگاه در مدل های جیبی و سیار
  • خرید دستگاه با مبالغ بسیار پایین تر
  • عدم نیاز به تامین امنیت بالا برای دستگاه و خرید دوربین های مدار بسته گران قیمت
  • دریافت سریعتر سوییچ بانکی برای کش لس نسبت به atm
  • عدم نیاز به تامین هزینه هایی در جهت پول گذاری در دستگاه
  • در دسترس بودن قطعات
  • دارا بودن تیم پشتیبانی قوی
  • هزینه های پایین نگهداری و تعمیرات کش لس
  • امکان استفاده به جای دستگاه pos

مشخصات و ابعاد دستگاه خودپرداز غیر نقدی

دستگاه کارت به کارت یا کش لس دارای نواع مختلفی است که مهمترین آن ها شامل کش لس جیبی، رومیزی، دیواری و سیار است. لذا هر کدام از این موارد دارای ابعاد متفاوتی است که کوچکترین آن ها تا به حال به کش لس جیبی تعلق گرفته است.

ابعاد آن چیزی در اندازه گوشی هوشمند بوده و امکان کارت به کارت و حتی افتتاح حساب را نیز داراست و انجام تراکنش های بانکی به کمک اثر انگشت نیز امکان پذیر خواهد بود. لذا مشاغل مختلف با توجه به نوع نیاز کاری خود میتوانند از انواع این دستگاه بهره بگیرند.

خلاصه مطلب

استفاده از دستگاه کارت به کارت یا کش لس به عنوان یکی از برترین جایگزین ها به جای پرداخت وجه نقد و حتی دستگاه ها یpos محسوب میگردد. اگر به دنبال دلایل آن هستید، کافیست این مطلب را مطالعه کنید.

دیدگاهی در مورد “کش لس ؛ دستگاه کارت به کارت کوچک به جای دریافت پول نقد

  1. حسن گفت:

    سلام
    آیا هزینه مالیاتی از طریق کارت به کارت به روش کش لس کمتر از کارتخوان ها می باشد؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر و جواب سوال هایتان با کارشناسان ما تماس حاصل کنید 02166552908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *