وبلاگ

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

-نرم‌افزار-صندوق-فروشگاهی-چه-ویژگی‌هایی-دارد؟.

راهنمای انتخاب بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی

نرم‌افزار POS  مناسب کمک می‌کند تا کنترل کاملی بر فروش و درآمد داشته باشید، چرا که یک نرم‌افزار خوب به افزایش کارایی، افزایش سود و تجربه عالی مشتریان کمک می‌کند. با این حال، وقتی که به دنبال بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی  هستید، باید آن‌ها را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

ویژگی‌های مهم بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی مواردی مثل صورت‌حساب، مدیریت و ردیابی موجودی، گزارش‌های دقیق، پروفایل‌های مشتری و… را ارائه می‌کند.

صورتحساب و پردازش سفارش

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید از صدور صورتحساب و پردازش سفارش پشتیبانی کند. علاوه بر این، این نرم‌افزار باید به شما اجازه دهد که موارد را برای صورتحساب اسکن کنید، فاکتور بسازید و تخفیف، جزئیات مشتری و نکات مهم را اضافه کنید.

ردیابی موجودی

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی همچنین باید قابلیت مدیریت موجودی را داشته باشد، چرا که این قابلیت جزء مهم‌ترین نیازهای فروشگاهی محسوب می‌شود. با این نرم‌افزار شما می‌توانید بر تمام اطلاعات مهم در مورد تعداد موجودی، از  SKUهای جداگانه گرفته تا تعداد کلی واحدها نظارت کنید. علاوه بر این، قابلیت مدیریت موجودی به شما این امکان را می‌دهد که سهام را به جای دستی به صورت دیجیتالی بشمارید و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

مدیریت داده‌های مشتری

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی دارای ویژگی‌های مدیریت ارتباط با مشتری است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از شماره موبایل یا شناسه ایمیل آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن نظرسنجی‌های رضایت مشتری استفاده کنید یا می‌توانید تغییرات لازم را مطابق با بازخورد آن‌ها به‌وجود آورید.

این نرم‌افزار باید دارای ویژگی وفاداری مشتری باشد تا خریدهای تکراری را افزایش دهد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید بر اساس سابقه خرید به مشتریان امتیاز بدهید و آن‌ها را تشویق کنید تا برای جوایز و تخفیف‌های هیجان انگیز از شما خرید کنند.

خرید خودکار

نرم‌افزار صندوق فروشگاهی مناسب باید سفارش مجدد را بدون دردسر ثبت کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بر اساس عوامل مختلف مثل موجودی کم و زمان تحویل، به فروشندگان سفارش دهید. در نتیجه، نرم‌افزار از موجودی کافی شما را مطمئن می‌کند و بدین ترتیب از صرف هزینه مجدد جلوگیری می‌شود.

قابلیت‌ اتصال چند مکان

شما می‌خواهید یک نرم‌افزار صندوق فروشگاهی واحد برای مدیریت چندین فروشگاه در مکان‌های مختلف داشته باشید. این ویژگی برای سیستم‌های POS با صرف هزینه بالا همراه است. با این وجود، نرم‌افزارهای فروشگاهی می‌توانند قابیلت مدیریت چند فروشگاه به شکل همزمان را داشته باشند.

گزارش‌دهی

گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل از ویژگی‌های مهم بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی هستند. برای به دست آوردن هوش تجاری در زمان واقعی باید بتوانید گزارش‌های عمیقی از هر بازه زمانی تهیه کنید. همچنین باید داشبوردی داشته باشید که نمای کلی از نحوه عملکرد فروشگاه شما در مورد پارامترهای مهم ارائه دهد.

علاوه بر این، این نرم‌افزار باید به شما فرصت دهد تا بهره‌وری کارکنان را ردیابی کنید، بهترین عملکردها را شناسایی کنید و سایر معیارها را نظارت کنید.

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی چیست

گزارش لحظه ای

بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی دارای ویژگی‌ گزارش لحظه‌ای است. این قابلیت به شما فرصت می‌دهد تا بدون توجه به جایی که هستید، فروش و عملکرد را در زمان واقعی ذخیره کنید. علاوه بر این می‌توانید وارد نرم افزار شوید و داده‌ها را مشاهده کنید. حتی رستوران‌ها نیز به یک نرم‌افزار صندوق فروشگاهی نیاز دارند تا به کمک آن بتوانند فروش خود را در زمان واقعی نظارت کنند و تصمیمات بهتری در مورد موجودی خود بگیرند.

علامت‌های دیجیتال

Digital Signage با انجام تبلیغات به کسب درآمد اضافی فروشندگان یا تامین‌کنندگان کمک می‌کند. این علامت‌های دیجیتال همچنین فروش ویژه، عرضه کالاهای خاص و فروش متقابل محصولات را ترویج می‌کند. علاوه بر این، به کمک این علائم می‌توانید پیام‌هایی را در سطح سازمانی ارسال کنید یا مخاطبان خاصی را در مکان‌های مهم مورد هدف قرار دهید یا تبلیغات را روی نمایشگرهای ال سی دی با اندازه کامل و دستگاه‌های پین پد نمایش دهید.

پرداخت موبایلی در سایت

یکی از سریع‌ترین روندهای رو به رشد در کسب و کارهای خرده‌فروشی، پرداخت‌های موبایلی است. رشد قابل توجه این پرداخت‌ها بدین خاطر است که پرداخت سریع‌تر را امکان‌پذیر می‌کنند. مشتریان می‌توانند یک کد QR را اسکن کرده و در عرض چند ثانیه پرداخت را تکمیل کنند. این روش نه تنها در وقت مردم صرفه جویی می‌کند، بلکه باعث سوددهی کسب و کار شما نیز می‌شود.

مدیریت کارکنان

از دیگر ویژگی‌های بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی، مدیریت کارکنان است. شما به نرم‎افزاری‌ نیاز دارید که به شما امکان ‌دهد برای هر کارمند یک حساب کاربری بسازید و رکورد فروش آن‌ها را پیگیری کنید. این کار باعث می‌شود کارکنان خود را به طور کارآمد مدیریت کنید و بهره‌وری کاری را نیز بالا ببرید.

شما می‌توانید برای هر یک از کارمندان اهداف تعیین کنید و ببینید که آیا آن‌ها در کار سازنده هستند یا خیر. نرم‌افزار همچنین باید بتواند از حساب کاربری و رمز عبور محافظت کند.

قابلیت  اتصال، نصب و ادغام آسان

بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی نباید کسب و کار شما را مختل کند. بنابراین، یکی از مهمترین ویژگی‌های POS باید نصب آسان و یک رابط بصری باشد. در این صورت حتی یک فرد مبتدی هم می‌تواند به‌راحتی با نرم‌افزار کار کند.

نکته مهم بعدی این است که این نرم‌افزار باید به طور یکپارچه با سایر برنامه‌ها یا خدمات شخص ثالثی که استفاده می‌کنید، مانند راه‌حل‌های تجارت الکترونیک یا نرم‌افزار حسابداری، یکپارچه شود. این موضوع باعث عملکرد آسان می‌شود، چون که می‌توانید تمام وظایف خود را از یک مکان مدیریت کنید.

بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی

ویژگی سیاست بازگشت و بازپرداخت

اگر می‌خواهید مشتری خود را راضی کنید، باید سیاست بازگشت خوب داشته باشید. 62.58٪ از مشتریان انتظار دارند که خرده فروشان به آن‌ها اجازه دهند کالاها را ظرف 30 روز بعد از خرید بازگردانند.

سیاست بازگشت یک فروشگاه برای موفقیت آن اهمیت دارد، به همین خاطر بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی باید قابلیت سفارشی‌سازی با قوانین مناسب برای بازگرداندن محصولات را داشته باشد. برای این کار، بهتر است گزینه‌های انعطاف‌پذیری مثل بازگرداندن اقلام یا بازپرداخت مستقیم مبلغ را در نظر بگیرید.

مدیریت انواع محصول با بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی

ممکن است به‌عنوان یک فروشنده محصول، محصولات مشابهی را در انواع مختلف داشته باشید. بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی باید بتواند انواع محصولات مشابه را در یک لینک محصول واحد (در فروشگاه آنلاین شما) نمایش دهد(نه اینکه آن‌ها را به‌عنوان محصولات مختلف نشان دهد). به علاوه، وقتی پیشنهادهای تبلیغاتی را اجرا می‌کنید، مواقعی وجود دارد که محصولات را با هم جمع می‌کنید تا تخفیف بیشتری در نظر بگیرید، بنابراین به جای نمایش متفاوت محصولات و انجام محاسبه تخفیف، سیستم باید بتواند معامله را به‌عنوان یک کالا با قیمت پایین‌تر معرفی کند.

قابلیت اتصال به دستگاه کش لس

بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی بهتر است به دستگاه کش لس متصل شود. این دستگاه یک  ATM   غیر نقدی است که امکان پرداخت آسان را فراهم می‌کند. نرم‌افزارهای فروشگاهی با اتصال به این دستگاه‌ها دسترسی مشتری به صورت‌حساب‌ها را فراهم می‌کنند. در نتیجه سرعت پرداخت بالاتر می‌رود.

برنامه‌های وفاداری

برنامه‌های وفاداری به حفظ مشتری کمک می‌کنند، بنابراین در فضای فروشگاهی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. دادن امتیاز یا جوایز فروشگاهی به مشتریانی که خرید انجام می‌دهند، انگیزه لازم برای خرید مجدد را به آن‌ها می‌دهد. بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی بهتر است با برنامه‌های وفاداری ادغام شود. در این صورت دادن امتیاز یا اهدای جوایز به مشتری به شکل خودکار انجام می‌شود.

بارکدها

برای عملکرد درست بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی، مدیریت موجودی اهمیت زیادی دارد. اتصال نرم‌افزار به بارکدخوان از جمله کارهایی است که برای مدیریت بهتر موجودی انجام می‌شود. در این صورت می‌توانید هر یک از محصولات را پیگیری کنید.

تبلیغات

برای جذب مشتریان به فروشگاه، تبلیغات برای مدت محدودی اجرا می‌شود. با این حال، هر بار که تصمیم به اجرای یک پیشنهاد تخفیف یا هر معامله هیجان‌انگیز دارید، وارد کردن قیمت یا اطلاعات محصول به شکل دستی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. نرم‌افزار صندوق فروشگاهی مناسب امکان برگزاری تبلیغات به شکل سیستماتیک را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری روی بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی برای موفقیت کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب نرم‌افزار، ویژگی‌های نر‌م‌افزار را به‌خوبی تجزیه و تحلیل کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند سرعت پرداخت و فروش را بالا ببرند، موجودی اقلام را به‌خوبی مدیریت کنند و درآمد شما را افزایش دهند. مشتریان نیز از فروشگاه منظم با مدیریت قدرتمند استقبال می‌کنند. نرم‌افزارهای فروشگاهی بهتر است با فناوری‌های روز دنیا هماهنگ باشند. این نرم‌افزارها باید طوری برنامه‌ریزی و طراحی شده باشند که با انواع روش‌های پرداخت مدرن هماهنگ شوند. به‌عنوان مثال قابلیت اتصال به دستگاه کش لس، بارکدخوان، دستگاه POS و… را داشته باشند.

بهترین نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی بهتر است به نمایشگر نیز متصل باشد. در این صورت مشتریان می‌توانند اقلام ثبت شده در سیستم را مشاهده کنند و بدین صورت از درست بودن صورت‌حساب مطمئن شوند. نرم‌افزار صندوق فروشگاهی مناسب می‌تواند مطابق با نیازهای شرکت و فروشگاه شما سفارشی شود. در این صورت سرعت انجام خرید و فروش بیشتر شده و کارایی نرم‌افزار بالاتر می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *