وبلاگ

سود دستگاه عابر بانک + نحوه کسب درامد از دستگاه خودپرداز

راه های افزایش درامد دستگاه خودپرداز

یکی از مهمترین نکات در دریافت تسهیلات دستگاه خودپرداز شخصی، مربوط به سود دستگاه عابر بانک می باشد. در واقع اینکه مالکیت دستگاه بداند با توجه به تراکنش های مختلف بانکی که در دستگاه خودپرداز از طریق کاربران انجام می شود، چه مقدار سود به وی تعلق می گیرد و آیا به طور کلی خرید و نصب دستگاه خودپرداز شخصی سودآور خواهد بود، یا اصل پول آنها بازگردانده خواهد شد یا خیر؟ برای پاسخ به تمامی این پرسش ها مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرا که در مورد نحوه خرید خودپرداز و نحوه کسب درامد از دستگاه خودپرداز و میزان درآمد روزانه و ماهیانه این دستگاه و مقررات و نکات مهم دیگر در خصوص کسب درآمد خودپرداز خواهیم پرداخت‌

نحوه کسب درامد از دستگاه خودپرداز

به طور کلی میزان کسب درآمد دستگاه خودپرداز ارتباط مستقیمی با میزان تراکنش های انجام شده توسط کاربران بانک های مختلف را دارد‌. با توجه به اینکه فرد از کارت شتاب متصل به همان بانک دستگاه استفاده کند یا از کارتهای شتاب دیگر استفاده کند و همچنین کدام یک از تراکنش های بانکی را در دستگاه خودپرداز شما بیشتر انجام شود، می تواند میزان درآمد ماهیانه و روزانه شما را تخمین بزند.

به عنوان مثال اگر از دستگاهی استفاده کنید که شامل درگاه پرداخت وجه نقد نباشد یا به طور کلی تمامی خدمات بانکی را به غیر از پرداخت وجه نقد انجام دهد، مسلما در میزان سود خودپرداز و کارمزد شما تاثیرگذار خواهد بود‌.

برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملی در مورد انواع برند های موجود در ایران در خصوص دستگاه‌های خودپرداز دریافت کنید و میزان درآمد دستگاه atm که بانکها تحت عنوان سود دستگاه خودپرداز پرداخت می کنند و همچنین انتخاب مکانی که بتواند سود و درآمد بیشتری را برای شما در نظر بگیرد، می توانید با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

به این ترتیب ضمن برخورداری از راهنمایی و مشاوره کاملا رایگان از مشاوره تخصصی این عزیزان، بتوانید با آگاهی کامل نسبت به خرید دریافت نصب و افزایش درامد عابر بانک شخصی خود بپردازید. برای ارتباط با کارشناسان شرکت تهران خودپرداز از طریق راه های زیر می توانید اقدام نمایید:

برای خرید خودپرداز باید به کجا مراجعه کنم؟

برای اینکه بتوانید درآمد خودپرداز خود را بالاتر ببرید، باید بدانید که از چه دستگاهی در چه مکانی استفاده کنید و همچنین بهترین مکان برای نصب دستگاه خودپرداز را بدانید. معمولاً توصیه می شود که مکان های شلوغ و پر رفت و آمد را برای نصب دستگاه خودپرداز در نظر بگیرید، زیرا امکان مراجعه به دستگاه بیشتر می‌شود و تراکنش‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید میزان درامد خودپرداز به میزان تراکنش های انجام شده در آن بستگی دارد و هرچه برداشت وجه نقد از یک دستگاه بیشتر باشد، مسلما درآمد و سود عابر بانک شخصی ماهیانه نیز بیشتر خواهد شد. تنها مکان نصب دستگاه خودپرداز نمی تواند ضامن درآمد بالای آن باشد و می بایست ویژگی های دیگر دستگاه خودپرداز نیز لحاظ گردد.

از جمله این ویژگی ها می توان به شرکتی که به عنوان شرکت رابط بین بانک و شما دستگاه خودپرداز را برای شما تهیه می‌کند، همچنین میزان سودی که بانک برای خریدار دستگاه خودپرداز در نظر گرفته است را نام برد.

برای آنکه بتوانید تمامی مراحل از خرید، حمل و نصب و پشتیبانی تا رسیدن به مراحل رسیدن به درآمد و سود دستگاه عابر بانک را بدانید، خوب است آگاهی کامل نسبت به خرید و نصب آن اقدام کنید. برای آشنایی با مراحل قدم به قدم نصب خرید و پشتیبانی دستگاه خودپرداز می توانید از دیگر مقالات این سایت استفاده نمایید: مراحل قدم به قدم خرید، نصب دستگاه خودمرداز شخصی

درآمد ماهانه دستگاه خودپرداز

درآمد ماهانه دستگاه خودپرداز

درآمد ماهانه دستگاه خودپرداز چقدر میباشد؟

پیشتر ارائه شد میزان سود دستگاه عابر بانک با میزان تراکنش ها و محل نصب آن رابطه مستقیم دارد. هر چه میزان تراکنش ها در یک دستگاه خودپرداز بیشتر باشد، مسلما درآمد و سود بیشتری عاید شما خواهد شد.

از طرف دیگر هر چه مکانی را که برای نصب دستگاه خودپرداز انتخاب میکنید، دارای رفت و آمد بیشتری باشد، نتیجتا دارای تراکنش های بیشتر و لذا درآمد بیشتری خواهد شد. به طور کلی خوب است بدانید که درآمد حاصل از تراکنش ها توسط یک دستگاه خودپرداز به تراکنش های نقدی و غیر نقدی تقسیم میشود.

در تراکنش های نقدی که در واقع همان برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز می باشد، دارای سود بیشتری نسبت به سایر تراکنش ها است. مبلغ سود تراکنش های نقدی نیز از طریق فرمول زیر محاسبه می شود که پاسخ این فرمول تنها شود صاحب دستگاه میباشد.

فرمول درآمد حاصل برداشت وجه نقد:

مبلغ برداشت شده×۱.۱درصد

سایر تراکنش ها که به تراکنش های غیر نقدی نیز شهرت دارد، هر کدام از این تراکنش‌ها دارای کارمزد به خصوصی می باشد که مبلغ کارمزد ها معمولاً هر ساله یا هر چند سال یکبار با توجه به تورم از طرف بانک مرکزی آمدیت می گردند. به طور مثال برای انتقال وجه دارای کارمزد ۶۰۰ تومانی، برای اعلام ده گردش آخر کارت های عضو شتاب ۱۵۰ تومان و برای پرداخت قبض دریافت موجودی مانده حساب و… ۱۲۰ تومان میباشد.

همانطور که دقت می کنید، هر چه میزان برداشت وجه نقد از یک دستگاه بیشتر باشد، به علت بیشتر بودن میزان کارمزد در نظر گرفته شده برای صاحب دستگاه یا بانک توسط شعبه مرکزی میزان درآمد حاصل برای صاحب دستگاه در پایان ما بیشتر خواهد شد. خوب است بدانید که بانک مرکزی کارمزد های ناشی از این تراکنش‌ها را به صورت ماهیانه و در پایان هر ماه به حساب صاحب دستگاه و همچنین به حساب بانک عامل واریز میکند.

برای استعلام انلاین قیمت خودپرداز روی لینک کلیک کنید : قیمت دستگاه خودپرداز

 دستگاه خودپرداز روزانه چقدر درآمد دارد؟

یکی از مسائل مهم در خرید و نصب دستگاه خودپرداز میزان درآمد حاصل از این دستگاه می باشد. هنگام نصب دستگاه خودپرداز باید دقت کنید که آن را در مکانی شلوغ و پر رفت و آمد و ترجیحاً در محلی نصب کنید که نیاز به دریافت وجه نقد بیشتر می باشد. به این ترتیب میزان سود دهی دستگاه خودپرداز بیشتر خواهد شد. برای اطلاع از درآمد روزانه دستگاه خودپرداز  می بایست فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید.

از جمله این فاکتور ها می توان به میزان رفت و آمد در کنار دستگاه خودپرداز اشاره کرد. میزان نزدیکی یا دور بودن دستگاه خودپرداز نسبت به شعبه بانک مربوطه در اطراف دستگاه و همچنین ارائه وجه نقد به صورت دائمی ۲۴ساعته و همیشگی همگی می تواند در میزان سود عابر بانک شما نقش داشته باشد.

به طور کلی اگر برداشت وجه از دستگاه شما روزانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان باشد، با محاسبه ۱.۱ درصد از کل پول استفاده شده توسط بانک مرکزی مبلغ ۴ میلیون تومان سود به صاحب دستگاه تعلق می گیرد.

البته خوب است دقت کنید که برای پرداخت وجه نقد میزان سود پرداختی برای دستگاه و شعبه بانک به میزان ۶۰ به ۴۰ می باشد. یعنی از این میزان برداشت وجه نقد ۶۰ درصد سود به صاحب دستگاه و ۴۰درصد به شعبه بانک تعلق میگیرد. معمولاً درآمد حاصل از تراکنش های غیر نقدی به صورت ماهیانه بالای ۵۰۰ هزار تومان می باشد و با توجه به محیط و میزان تراکنش های انجام شده می تواند این مبلغ متغیر باشد.

دقت داشته باشید که میزان درآمد شما از دستگاه خودپرداز کاملاً نامحدود است و با توجه به میزان تراکنش‌های که در طی روز توسط دستگاه انجام می شود، می تواند در پایان ماه به سود تبدیل گردد.

سود دستگاه خودپرداز

سود دستگاه خودپرداز

 نحوه سوددهی دستگاه خودپرداز به چه صورت می باشد؟

 با توجه به اینکه کاربران دستگاه از تراکنش های نقدی استفاده کنند یا تراکنش های غیرنقدی، دارای کارمزد و درآمد متفاوتی برای این دستگاه می باشد. بنابراین معمولاً شرکتهای رابط قبل از نصب دستگاه خودپرداز به شما توصیه می‌کنند که دستگاه خود را در مسیر های شلوغ و پر رفت و آمد و مکان هایی که نیاز افراد به برداشت وجه نقد بیشتر باشد، نصب نمایید. چرا که بیشترین کارمزد و سود حاصل از تراکنش های بانکی به برداشت وجه نقد تعلق می گیرد.

در پایان ماه معادل ۱.۱ درصد از جمع تمامی وجوه به حساب طرفین قرار داد واریز می گردد. این سود تقسیم شده بین بانک عامل و صاحب دستگاه به نسبت ۶۰ به ۴۰ میباشد. به این معنا که صاحب دستگاه ۶۰ درصد سود حاصل از برداشت وجه نقد و بانک ۴۰ درصد از این مبلغ را دریافت می نماید.

بنابراین دقت داشته باشید علاوه بر اینکه دستگاه خود را در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ و مکان هایی که نیاز به وجه نقد بیشتری دارند، قرار می دهید. سعی کنید همواره دستگاه شما دارای وجه نقد باشد و به هیچ وجه صندوق وجه نقد خالی نباشد و همواره در حال شارژ شدن و سرویس دهی به مشتریان خود باشد.

چرا که اگر چندین بار پیاپی مشتریان و کاربران به دستگاه مراجعه کنند و با دستگاهی بدون وجه نقد مواجه شوند، در عمل این دستگاه از لیست آنها خارج شده و به سراغ دستگاه‌های نزدیک دیگر خواهند رفت. سعی کنید اگر دستگاه شما در محیط های شلوغی قرار گرفته است، وجوه سپرده شده در حساب بانکی خود را افزایش دهید.

چرا که همانطور که می دانید این وجوه سپرده شده می‌تواند بین ۲۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر باشد و در هر زمان که دستگاه خودپرداز شما فاقد وجه نقد باشد، شعبه بانک می تواند با توجه به سپرده دستگاه مورد سپرده حساب شما، دستگاه را شارژ نمایید.

چند درصد سود به صاحب خودپرداز تعلق میگیرد؟

با توجه به اینکه فرد صاحب دستگاه در هنگام انتخاب و خرید دستگاه و همچنین خدمات مربوط به اتصال به شبکه شتاب، انتخاب بانک عامل و همچنین هنگام پرداخت هزینه های روتر و سوئیچ بانک را چه انتخابی را خواهد داشت، می تواند تاثیر زیادی در میزان سود و کارمزد میتواند داشته باشد.

چرا که برخی از بانک‌ها کارمزد بیشتری به صاحب دستگاه می دهند و سهم کمتری را برای خود در نظر می‌گیرند. معمولاً این مبلغ بین ۵۵ تا ۶۵ درصد قابل تغییر می باشد و در واقع برخی از بانک‌ها ۶۵ درصد سود حاصل از تراکنش های برداشت وجه نقد را برای صاحب دستگاه در نظر می‌گیرند و ۳۵ درصد باقی مانده را برای بانک انتخاب می کنند.

بنابراین با در نظر گرفتن اینکه کدام بانک را به عنوان بانک عامل انتخاب انتخاب کرده‌اید، برای برداشت وجه نقد به طور متوسط و میانگین ۶۰ درصد سود حاصله برداشت وجه نقد برای صاحب دستگاه و ۴۰ درصد برای بانک عامل در نظر گرفته می شود. تمامی تراکنش ها در پایان هر ماه توسط بانک مرکزی بدون کسر هیچ مبلغی به حساب افراد واریز میشود.

دقت داشته باشد که تنها وجوه نقد شامل کارمزد و سود عابر بانک نمیباشد و سایر تراکنش های غیرنقدی؛ مانند انتقال وجه، دریافت موجودی، پرداخت قبوض، دریافت کارت شارژ و … همگی دارای کارمزد خاصی می باشند. معمولاً کارمزد حاصل از تراکنش های غیر نقدی به صورت ۵۰ درصد بین صاحب دستگاه و بانک تقسیم می‌گردد.

متوسط درآمد دستگاه عابربانک

متوسط درآمد دستگاه عابربانک

چند درصد از سود دستگاه خودپرداز به بانک تعلق می گیرد؟

همانطور که پیشتر ارائه شد، با توجه به اینکه هنگام پرداخت هزینه‌های سوئیچ بانک و انتخاب بانک عامل می تواند مقادیر متفاوتی برای دریافت سود و کارمزد در نظر گرفته شود. شعبات مرکزی هر بانک میزان سود مورد نظر خود را برای دریافت تراکنش های حاصل از وجوه نقدی یا تراکنش های غیر نقدی از طریق دستگاه‌های واگذار شده شخصی به بانک مرکزی اعلام می کند‌ بانک مرکزی با توجه به قراردادی که بین بانک و طرف سوم قرارداد؛ یعنی خریدار دستگاه خودپرداز بسته شده است، نسبت به محاسبه این سود اقدام و آن را پرداخت می‌کند.

به طور میانگین ۴۰ درصد از وجوه برداشت شده به صورت نقدی به بانک عامل تعلق می گیرد و ۶۰ درصد به صاحب دستگاه و علاوه بر آن ممکن است برخی بانکها سود عابر بانک بیشتری را برای صاحب دستگاه در نظر بگیرد و برای خود سود کمتری می باشد. معمولاً این درصد به صورت ۶۰ به ۴۰ بین صاحب دستگاه و بانک عامل تقسیم می گردد.

چه تراکنش ها و خدماتی سود بیشتری دارد؟

بیشترین سود دستگاه خودپرداز متعلق به برداشت وجه نقد می باشد که هرچه دستگاه در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد و به ویژه مکان هایی که نیاز به برداشت وجه نقد در آنها بیشتر می باشد، نصب گردد، مسلما درآمد ماهیانه شما بالاتر خواهد رفت. به این شکل سرمایه اولیه شما زودتر به حساب شما باز خواهد گشت. در واقع برداشت وجه نقد معمولاً به صورت میانگین در پایان هر ماه توسط بانک مرکزی محاسبه شده و بین صاحب دستگاه و بانک عامل تقسیم می گردد.

سود حاصل از برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز معادل ۱.۱ درصد از کل تراکنش های نقدی است که بانک مرکزی با محاسبه تمامی تراکنش‌های وجه نقد و مبلغ آن ها و استفاده از فرمول یک و یک دهم درصدی نسبت به اعطای این سود به صاحب دستگاه اقدام می کند. از طرف دیگر سایر تراکنش های بانکی که به تراکنش های غیر نقدی نیز شهرت دارند، معمولاً دارای کارمزدی با مبلغ ثابت می باشد.

البته این مبلغ ممکن است هر ساله طبق دستور بانک مرکزی با توجه به میزان تورم تغییر کند. در حال حاضر برای استعلام موجودی مبلغ ۶۰۰ تومان، انتقال پول و یا کارت به کارت ۳۰۰ تومان، برای خرید شارژ  ۱ درصد از هر خرید شارژ، پرداخت قبض حداقل ۱۵۰ تومان به حساب صاحب دستگاه واریز خواهد شد.

در واقع معمولاً صاحب دستگاه با توجه به میزان سرمایه برای خرید دستگاه از من میزان سپرده ای که در بانک به صورت ثابت می بایست داشته باشد، می تواند اطمینان داشته باشد هر ماه بالغ بر بیش از ۱۰ درصد سرمایه خود را به صورت سود از دستگاه خودپرداز دریافت می‌کند. صاحب دستگاه خودپرداز را در واقع جزء معدود مشاغلی محسوب می دانند که می تواند به بازگشت سرمایه خود به صورت فوری حساب باز کند.

نحوه سوددهی دستگاه خودپرداز

نحوه سوددهی دستگاه خودپرداز

میانگین و متوسط درآمد دستگاه عابر بانک شخصی

البته در مورد این عنوان، در قسمتهای قبل کمابیش اشاره شد، اما خوب است بدانید که متوسط درآمد دستگاه خودپرداز کاملا به میزان تراکنش های انجام شده توسط کاربران از دستگاه خودپرداز شخصی شما بستگی خواهد داشت. در واقع هر چه میزان تراکنش ها بیشتر باشد، میزان سود و درآمد به دست آمده شما نیز بیشتر خواهد شد.

از طرف دیگر بیشترین مبلغ سود و کارمزد در مورد برداشت وجه نقد از دستگاه ها می باشد، اما می‌توان این اطمینان را داشت که دریافت سود و درآمد از دستگاه خودپرداز به طور قطع چندین برابر سود های بانکی و سودهای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف می باشد. باید دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های خودپرداز مانند سرمایه‌گذاری در برخی قسمت‌ها؛ همچون بورس، سرمایه گذاری های شخصی و … ریسک‌پذیری خاصی ندارد.

به طور میانگین میتوان برای هر مبلغ سرمایه گذاری شما معادل ۶ درصد ماهیانه و ۷۲ درصد سالیانه سود در نظر گرفت. به عبارت دیگر بصورت سالیانه تقریباً نیم بیشتری از سرمایه گذاری اولیه خود را با استفاده از درامد عابر بانک شخصی بدست خواهید آورد‌.

آیا سود و درآمد دستگاه خودپرداز به مدل آن بستگی دارد؟

به جرات می توان گفت که هر چه در ابتدای مراحل خرید و نصب دستگاه خودپرداز به برند و کیفیت دستگاه توجه بیشتری داشته باشید، مسلما این دستگاه در طی زمان دچار خرابی و حذف قطعات کمتری می شود.

لذا نیاز به پرداخت وجوه برای تعمیر قطعات این دستگاه وجود نخواهد داشت. اگر از انواع دستگاه های بازسازی شده و یا ریفر استفاده نکنید، از این لحاظ برای شما بهتر خواهد بود که برای تعمیر یا تعویض قطعات از خدمات پس از فروش و. ضمانت آن استفاده می‌کنید.

به این ترتیب نیاز به پرداخت وجه برای تعمیر آن وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر برخی از دستگاه‌ها که با نام دستگاه cashless یا عابر بانک‌های غیر نقدی شهرت دارند، به علت عدم توانایی کاربران در برداشت وجه نقد دارای سود و کارمزد کمتری در نهایت خواهد بود.

چرا که تمامی تراکنش ها به صورت غیر نقدی میباشد و همانطور که میدانید بیشترین سود و کارمزد به تراکنش های نقدی و برداشت وجه نقد تعلق میگیرد. به طور کلی مدل و برند دستگاه خودپرداز درمیزان درآمد پرداختی توسط بانک مرکزی تاثیری نداشته و تنها بر کاهش هزینه های جانبی دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

خلاصه مطلب

یکی از دغدغه های مهمی که هنگام خرید و نصب دستگاه خودپرداز برای فرد سرمایه گذار پیش می آید، میزان سود و درآمد دستگاه خودپرداز شخصی می باشد. جای سوال است که به هر میزان سرمایه‌گذاری که وی برای دستگاه خودپرداز انجام می دهد، چه مقدار زمان میبرد تا سرمایه اصلی و اولیه وی بازگردد؟ چه میزان سود و کارمزد به وی تعلق میگیرد؟ و بسیاری سوالات دیگر در این زمینه که این مطلب توانسته است به تمامی سوالات پیش روی شما به صورت کامل و جامع پاسخ دهد.

دیدگاهی در مورد “سود دستگاه عابر بانک + نحوه کسب درامد از دستگاه خودپرداز

  1. اسماعیل گفت:

    بسیارخوب من مغازه دارم وبیشتر مشتریهام افغانی وغریبه داخل روستا دستگاه خودپرداز یکی هست همیشه خرابه پست بانکه کدوم بانک سودخوبی از خودپرداز شامل میشه اینم بگم مغازه بزرگه ومشتری افغان وغریبه خیلیه ازهزار هم بیشترن منطقه ما چون قطب کشاورزیه عرض میکنم چه کمکی میشه به بنده بکنید

    1. admin گفت:

      اسماعیل عزیز؛ سلام و ارض ادب
      با توجه به توضیحاتتون مغازه شما مکان بسیار مناسبی برای دستگاه خودپرداز هست و خودپرداز های سالنی کاملا نیاز شمارو پاسخ میدن. ما داریم مقاله ای در قسمت بلاگ سایت می نویسیم و تمام سود های بانکی بانک های مختلف برای دستگاه خودپرداز رو با هم مقایسه میکنیم، البته قبلا چند مقاله در خصوص سود بانکی دستگاه خودپرداز داشتیم که شما می تونید مطالعه بفرمایید برای همه بانک های سرویس دهنده رو داریم. اما اگر می خوایید زودتر به پاسخ اختصاصی خودتان برسید باید با همکاران بنده مشاوره داشته باشید که بصورت رایگان و در اسرا وقت شمارو راهنمایی می کنند. فقط کافی هست با شماره های سایت تماس بگیرید و موضوع رو مطرح کنید

  2. احسان قدیری گفت:

    باسلام لطفا مبلغ سود تراکنشهای انتقال وجه را بفرمایید چگونه محاسیه می شود

    1. admin گفت:

      سلام؛ برای هر کدام از بانکها شرایط فرق میکنه در قسمت مقالات مقاله های تکمیلی آورده شده

  3. چهاردولی ملایر گفت:

    سلام من می خواهم عابر بانک در بلوار جانبازان ملایر بزنم تردد خودرو خوب است ایا خوبه یا نه

    1. admin گفت:

      سلام. بله در مکان های پر تردد خیلی مناسب هست. البته ما در مقاله “بهترین مکان برای نصب خودپرداز ” تمام مواردی که ممکنه تاثیر گذار باشه در سود دستگاه عابر بانک آوردیم. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه بفرمایید

  4. جواد مصباح گفت:

    ایا درآمد حاصل از این دستگاهATMمالیات دارد

  5. ناشناس گفت:

    سلام کدام بانک سود بیشتری میده؟

    1. محمد بنفشه گفت:

      سلام و عرض ادب
      در میان بانک ها سود یکسان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *