وبلاگ

مزایای دستگاه کش لس برای دفاتر خدماتی، مطب ها و فروشگاه ها

مزایای خرید کش لس برای دفاتر خدماتی

دستگاه های کش لس (cashless) که با نام RTM هم شناخته میشود، نوعی از دستگاه های خودپرداز غیر نقدی است که تنها تفاوت آن با دستگاه های نقدی از نظر نوع تراکنش ها د ر برداشت وجه نقد می باشد. به عبارت دیگر این نوع دستگاه ها وجه نقد به کاربران دارای کارت ها ی شبکه شتاب ارائه میدهند، اما سایر تراکنش های بانکی را به صورت کامل در اختیار کاربران و مشاغل قرار می‌دهند.

استفاده از این دستگاه ها علاوه بر ارزان تربودن، دارای ابعاد و اندازه کوچکی می باشد که قابل نصب بر روی دیوار در محل کار افراد است و نیاز به تامین امنیت بالای این دستگاه ها نسبت به خودپردازهای نقدی کمتر می باشد.

آیا کش لس میتواند جایگزین ATM گردد؟

همانطور که میدانید؛ هر دو دستگاه خودپرداز نقدی(ATM) و خودپرداز غیر نقدی(RTM)  دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص خود میباشند و هرکدام در جایگاه خود دارای تاثیرات ویژه ای در درآمد صاحب مشاغل خواهند داشت. مشاغلی که داشتن وجه نقد در آنجا دارای اهمیت خاصی نمیباشد و مشتریان شما معمولا به صورت کارت به کارت و یا با استفاده از دستگاه POS عملیات جابجایی وجه را انجام میدهند، میتوان با اطمینان گفت که خرید و نصب  دستگاه کش لس میتواند تا حد زیادی به شغل و راحتی درآمد شما کمک کند.

علاوه بر آن میتوانید از محل سود حاصل ا ز انجام تراکنش های غیر نقدی توسط کاربران مختلف نیز به کسب درآمد بپردازید. بنابراین میتوان گفت در چنین شرایطی و د ر مشاغل بدون نیاز به وجه نقد، دستگاه کش لس را میتوان به راحتی جایگزین استفاده از ATM  کرد و نیازی به نگهداری و پشتیبانی پر هزینه خودپرداز نقدی نخواهد بود.

مزایای کش لس برای مطب ها و کلینیک ها

مطب ها و کلینیک های درمانی؛ به خصوص کلینیک های زیبایی در طول روز حجم قابل توجهی از درآمد خود را از طریق مشتریان و مراجعین با استفاده از دستگاه های POS یا تسلیم وجه نقد در حساب خود وارد می‌کنند.

پزشکان و مدیران این کلینیک ها می‌توانند با نصب دستگاه کش لس در محل کار خود روزامه حجم بدهی های خود را  از طریق مراجعین به حساب بدهکاران روزانه خود بپردازند و در نهایت پس از تسویه کامل بدهی ها یا پرداخت وجوه مواد اولیه مورد نیاز خود از طرف تامین کنندگان این مواد از طریق واریز وجوه توسط مراجعین به حساب بدهکاران خود، در پایان روز علاوه بر اینکه بدهی خود را به صورت روزانه تسویه می‌کنند، برای وجه واریز شده به حساب خود مجبور به پرداخت مالیات اضافی نخواهند بود.

 

مزایای خرید کش لس برای دفاتر خدماتی

مزایای خرید کش لس برای دفاتر خدماتی

 

مزایای کش لس برای دفاتر خدماتی

دفاتر خداتی را میتوان از جمله مهمترین مشاغلی دانست که معمولا برای نصب دستگاه کش لس و استفاده از مزایای کش لس اقدام می‌کنند. این دفاتر میتواند شامل شغل های متنوعی باشند که به علت خدمت رسانی به مردم معمولا دارای جابجایی هزینه و کارمزد در طول روز می باشند. استفاده از دستگاه POS به علت عدم مدیریت مالیاتی میتواند برای این مشاغل کمی سخت و پیچیده به نظر برسد.

بنابراین بهتر است با خرید و نصب کش لس علاوه بر استفاده از مزایای ترانش های غیر نقدی این دستگاه، به مدیریت کامل مالی کسب و کار خود بپردازند و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مزایایی که این دستگاه در مورد تمامی مشاغل خدماتی دارد، می‌توانید از طریق شماره تلفن 09909044064 با کارشناسان خبره ما به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید.

علت نیاز مشاغل مختلف به استفاده از کش لس

امروزه استفاده از دستگاه های خودپرداز خارج از محل شعبات بانکی برای مشاغل مختلف، بسیار پر طرفدار شده است و با اینکه سود حاصل از برداشت وجه نقدی درخودپردازهای نقدی نسبت به کش لس بیشتر است، اما باز هم به دلایل مختلف و خصوصا مدیریت مالیاتی و انجام تراکنش های غیر نقدی خرید این نوع دستگاه ها نیز به وفور افزایش پیدا کرده است. در نتیجه میتوان گفت که مزایای کش لس نسبت به دستگاه های ATM برای برخی مشاغل واضح تر است. از جمله این مشاغل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کلینیک های و مطب ها
  • فروشگاه ها
  • رستوران ها و فست فودها
  • درمانگاه ها
  • داروخانه ها
  • شرکت های خدماتی
  • شرکت های فروشنده مواد غذایی

مزایای مهم دستگاه کش لس

از جمله مهمترین امکانات و مزایای کش لس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارزان تر بودن قیمت دستگاه کش لس
  • ابعاد و اندازه کوچک و مناسب
  • قابل نصب بر روی دیوار
  • عدم نیاز به ایجاد سایت و یا چاه ارت برای قرار دادن دستگاه
  • قابل استفاده در تمامی مشاغلی که دارای جابجایی وجه نقد به صورت روزانه هستند.
  • هزینه های پایین تعمیر و نگهداری
  • پشتیبانی در دسترس
  • عدم نیاز به تامین امنیت این دستگاه ها درحد دستگاه های ATM

 

مزایای خرید کش لس برای فروشگاه ها

مزایای خرید کش لس برای فروشگاه ها

مزایای کش لس برای فروشگاه ها

فروشگاه های خرد و کلان و به ویژه فروشگاه های زنجیره ای مسلما بیش از سایر مشاغل با مردم و تامین مایحتاج روزانه آنها در ارتباط هستند و به ازای خدماتی که به مردم ارائه میدهند،  از آنها هزینه دریافت می‌کنند. این فروشگاه ها می‌توانند از خریداران خود درخواست نمایند که با استفاده از دستگاه های کش لس نصب شده در همان فروشگاه هزینه مواد خریداری شده خود را به صورت کارت به کارت به حساب افرادی که صاحب فروشگاه تعیین میکند، پرداخت نمایند.

به این ترتیب در هزینه های خود و پرداخت مالیات مدیریت خوبی را فراهم می نمایند. از طرف دیگر با نصب این نوع دستگاه ها افرادی که بدان جا مراجعه میکنند، می‌توانند سایر کارها و تراکنش های بانکی خود را انجام دهند و به این ترتیب علاوه بر مشتری مداری، منجر به ورود خریداران بیشتری به سمت فروشگاه های خود خواهند شد.

کاربردهای کش لس

معمولا از کش لس در تمامی مشاغل و حرفه ها مورد استفاده قرار میگیرد و حتی استفاده برای شرکت ها و فروشگاه های شخصی و خرد نیز پر طرفدار شده است و به خصوص جهت مدیریت مالی و مالیات خود ترجیح میدهند از این نوع دستگاه ها به جای دستگاه های POS استفاده نمایند.

از جمله کاربردها و مزایای کش لس  میتوان به موارد انجام تراکنش های غیر نقدی بانکی, همچون کارت به کارت؛ پرداخت مالیات و عوارض به دولت، خرید کارت شارژ، پرداخت قبوض، تغییر رمز ول و دوم کارت های بانکی، خرید و یا شارژ بلیط مترو و اتوبوس، پرداخت بدهی ها و اقساط بانکی، مدیریت مالیات تمامی مشاغل از طریق کارت به کارت کردن های متوالی و مدیریت حساب را ذکر کرد.

خرید کدامیک اقتصادی تر است؟ کش لس یا ATM

مسلما خرید دستگاه های کش لس یا همان خودپردازخای نقدی از تمامی جهات دارای صرفه اقتصادی بالاتری میباشد. این دستگاه ها به علت دارا بودن ابعاد کوچک دارای هزینه حمل و جابجایی پایینی م باشند و از طرف دیگر نصب آن ها نیز دارای هزینه هایی؛ همچون کندن چاه ارت و یا نصب سایه بان و محافظ نخواهد بود و به راحتی بر روی هر دیواری قابل نصب می باشد.

بهتر است از این دستگاه ها در فضای مسقف استفاده کنید، در نتیجه حتی این دستگاه ها میتواند جایگزین مناسبی برای خودپردازهای سالنی و ایستاده در مکان متروها و ایستگاه های اتوبوس می باشد. به علت عدم نیاز به پول گذاری، تامین امنیت بسیار بالایی را شامل نمی شود و نیاز به خرید و نصب دوربین های مداربسته در اطراف کش لس نخواهد بود.

همچنین در صورت خرابی  یا نیاز به تعویض قطعات آن، دارای قطعات ارزان قیمت تری به ATM می باشند و درن تیجه هزینه کلی تعمیرات پایین تر می باشد. از  طرف دیگر در صورت درخواست شما برای فروش این دستگاه به راحتی به عنوان دستگاه دست دوم یا ریفر قابل فروش و واگذاری است. همچنین هنگام خرید این دستگاه دارای مراحل راحت تری در بانک عامل است و تضمین های پیچیده ای از فرد دریافت نخواهد گردید.

خلاصه مطلب

دستگاه خود پرداز غیر نقدی دارای امکانات زیادی است  و تنها برداشت وجه نقد برای آن تعریف نشده است. امروزه استفاده از آنها به علت مزایای کش لس توانسته است حجم قابل توجهی از افراد را به سمت خود جلب نماید تا علاوه بر استفاده از تراکنش های غیر نقدی بانکی، بتوانند به مدیریت حساب و مالیات خود نیز بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *