وبلاگ

معایب دستگاه کش لس کدامند ؟ با جزییات فنی و توضیحات کامل

معایب دستگاه کش لس

از آنجا که دستگاه های کش لس یا همان کیوسک غیر نقدی جایگاه خود را در بازار و بین خریداران تنها در چند سال اخیر به دست آورده است، نمیتوان در مورد معایب دستگاه کش لس و یا مشکلات آن با اطمینان اظهار نظر کرد و تا به حال تعداد افرادی که به خرید آن پرداخته اند، بیشتر در مورد مزایای و محاسن آن به تعریف و تمجید پرداخته اند تا معایب آن و به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از این دستگاه ها تقریبا مشابه با دستگاه های نقدی است، با این تفاوت که تنها درگاه برداشت وجه نقد در آن تعبیه نشده است.

مقایسه کش لس و خودپرداز نقدی

افرادی که به دنبال تهیه کش لس برای کسب و کار خود هستند، همواره با این سوال مطرح می شوند که خرید خودپرداز نقدی بهتر است یا کیوسک غیر نقدی و اینکه مزایای هر کدام شامل چه مواردی است؟ در ادامه ما به ارائه مقایسه مختصری در زمینه این دو دستگاه می پردازیم. چرا که آگاهی از مزایا و معایب کش لس و یا خودپرداز نقدی، قطعا در هنگام خرید آن ها به شما کمک خواهد کرد.

کش لس

دستگاه کش لس را معمولا مشاغل مختلفی که دارای جابجایی حجم زیادی وجه نقد و واریزی در طی روز هستند را به عنوان جایگزینی موثر در برابر دستگاه pos  برای مدیریت مالیاتی خود در نظر می‌گیرند. علاوه بر آن این دستگاه دارای مزایای بی شماری از جمله موارد ذیل می باشد:

  • سبک و قابل حمل
  • قابلیت انجام تمامی تراکنش های غیر نقدی بانکی
  • قیمت پایین
  • عدم نیاز به نصب دوربین مدار بسته و تامین امنیت بسیار بالا برای آن
  • عدم نیاز به ایجاد سایت و موارد محافظتی فیزیکی برای دستگاه
  • عدم نیاز به بیمه ماشین حمل و نقل پول
  • دارای هزینه یا پایین نگهداری و تعمیرات
  • قابل نصب در مکان های کوچک
  • قابل استفاده برای مدیریت مالیاتی صاحب حساب و حرفه

خودپرداز نقدی

دستگاه خودپرداز نقدی یا همان ATM از نسل اول خودپردازهایی است که در اختیار شعب بانکی و بعدها در اختیار شرکت ها و افراد حقیقی قرار گرفت. این خودپردازها دارای سود حاصل از تراکنش بیشتری نسبت به دستگاه کش لس می باشند و دلیل عمده آن در دارا بودن درگاه برداشت وجه نقد توسط کاربر می باشد. در برخی مدل های آن نیز امکان قرار دادن وجه نقد برای واریز به حساب نیز تعبیه شده است که این مورد به دلیل اشکالاتی که داراست، در ایران معمولا فعال نمی باشد و از آن پشتیبانی نمی‌گردد. از جمله برترین مزایای ATM میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دارا بودن درگاه برداشت وجه نقد
  • امکان بهره برداری 24 ساعته از دستگاه
  • امکان انجام تمامی تراکنش های غیر نقدی و نقدی بانکی
  • دارا بودن سود بیشتر حاصل از انجام تراکنش های غیر نقدی
  • امکان بیمه کردن وجه نقد موجود در دستگاه در زمان تعیمرات یا حتی دزدی ازدستگاه
  • امکان مدیریت مالیاتی به کمک این دستگاه
  • قابلیت نصب در فروشگاه ها و محل های پر رفت و آمد
  • قابلیت فروش واگذاری به غیر در کمترین زمان
  • پشتیبانی قوی و موثر از این نوع دستگاه ها

معایب دستگاه کش لس

دستگاه کش لس به علت سبک و قابل حمل بودن و همچنین دارا بودن هزینه های نگهداری و تعمیرات بسیار کم و پایین، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و حتی بسیاری از صاحبان خودپردازهای نقدی تمایل به خرید و یا اضافه کردن این دستگاه به محل کسب و کار خود هستند. از طرف دیگر با توجه به اینکه این نوع دستگاه چند سالی است که در بازار خودپردازها رونق گرفته است، تا کنون گزارشی از معایب آن دریافت نشده است و بیشتر کاربران در مورد محاسن و مزایای آن گفتگو مینمایند. با این وجود، کش لس نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، شامل برخی معایب می باشد که از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توانایی برداشت وجه نقد توسط کاربر
  • عدم کارایی کافی در فروشگاه ها و جشنواره های بزرگ و پر جمعیت که نیاز شدید به وجه نقد دارند.
  • عدم دسترسی به شبکه در صورت قطعی اینترنت

بنابراین با توجه به موارد بالا می توان با اطمینان گفت که میزان مزایای این دستگاه در مقایسه با معایب آن بسیار بیشتر بوده و معایب آن کاملا قابل چشم پوشی است.

خطرات دستگاه کش لس

خوب است بدانید در مناطقی که امنیت چندانی دارند و یا حمل پول و عملیات پول گذاری در دستگاه، چندان دارای امنیت نمی‌باشد و می بایست همراه با گارد محافظ صورت گیرد که طبیعتا هر وهله پول گذاری، در برگیرنده هزینه گزافی خواهد شد. به این ترتیب بسیاری از افراد از قرار دادن خودپردازهای نقدی در مناطق نا ایمن و صعب العبور امتناع می‌کنند و خطرات آن را به دوش نمی‌کشند. در چنین مواقعی استفاده از دستگاه های کش لس می‌تواند چاره کار باشد. پایین بودن ریسک و معایب کش لس تا حد زیادی باعث شده است که به افراد و سرمایه گذاران در هر منطقه و سطح مکانی، این اطمینان را بدهد که با خیال راحت به خرید و نصب دستگاه در منطقه مورد نظر خود بپردازند. به این ترتیب علاوه بر برطرف کردن نیازهای تراکنشی افراد و کاربران مختلف، بتوانند شرایط مالیاتی حساب خود را نظم دهند و نیاز به تامین امنیت بالا و صرف هزینه های گزاف برای آن نخواهد بود.

آیا دستگاه های کش لس قابل فروش است؟

یکی از موارد معایب دستگاه کش لس که موجب شده است کاربران با شک و تردید نسبت به خرید کش لس بپردازند، این موضوع می باشد که گفته شده است فروش این نوع دستگاه ها به صورت ریفر یا دست دوم مشکل است و با ضرر زیادی همراه است. خوب است بدانید که این مورد کاملا شایعه است و این اطمینان را به شما میدهیم که فروش این نوع دستگاه، حتی از فروش دستگاه های خودپرداز نقدی بیشتر است. به علت پایین بودن نیاز کش لس به تعمیر و نگهداری، کمتر پیش می آید که قطعات آن دچار خرابی یا تعویض شدگی قرار بگیرد و به این ترتیب تقریبا به عنوان دستگاه آکبند به فروش خواهد رسید، لذا متقاضیان زیادی برای خرید این دستگاه وجود خواهد داشت.

خلاصه مطلب

به علت اینکه دستگاه کش لس در سال های اخیر روی کار آمده است، لذا معایب کش لس بسیار ناشناخته و در  سطح پایین است و کاربران و یا خریداران آن بیشتر در مورد مزایا و محاسن آن صحبت به عمل آورده اند.

دیدگاهی در مورد “معایب دستگاه کش لس کدامند ؟ با جزییات فنی و توضیحات کامل

  1. ناشناس گفت:

    چرا هنگ میکنه و کلید ها کار نمیکنه

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر و جواب سوال هایتان با کارشناسان ما تماس حاصل کنید 02166552908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *