وبلاگ

نحوه گرفتن پول نقد از عابربانک

نحوه گرفتن پول نقد از عابر بانک

مقدمه

امروزه به واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی، زندگی انسان ها  نیز با تغییر و تحولاتی روبه‌‎رو بوده است که به واسطه ی این پیشرفت ها،افراد میبایست با این تغییرات همسو باشند. پیشرفت های گوناگونی در زمینه های مختلف دیده می‌شوند که کار انسان را در انجام امور مختلف زندگی به ندرت آسان تر کرده است. دستگاه عابر بانک نمونه بارزی از این پیشرفت ها در سطح دنیا هستند که به راحتی می‌توان بدون صرف زمان زیادی به انجام برخی از کارهای روزمره و مرتبط با این دستگاه‌ها،پرداخت. بسیاری از عموم مردم با نحوه گرفتن پول نقد از عابر بانک آشنا نیستند.

دستگاه های عابربانک با قابلیت ها و امکانات گوناگونی در اختیار مردم قرار گرفته است . ما در این مقاله قصد داریم شمارا با نحوه گرفتن پول نقد از عابر بانک و استفاده از سایر امکانات این دستگاه آشنا کنیم با ما همراه باشید

نمای کلی از دستگاه عابربانک

نحوه گرفتن پول نقد از عابر بانک

مراحل نحوه گرفتن پول نقد از عابر بانک

  • وارد کردن کارت بانکی:

درابتدا کارت بانکی خود را در جایگاه مشخص شده برای ورود کارت بانکی قرار دهید. روی سطح کارت شما جهت صحیح ورود کارت به داخل دستگاه مشحص شده است و باید توجه داشته باشید که کارت خود را به طور کامل وارد کنید که دستگاه قادر به خواندن کارت باشد

  • وارد کردن رمز عبود:

مرحله دوم از این اقدام، وارد کردن رمز عبور شخصی شماست که باید به‌طور کاملا صحیح رمز وارد شود. درصورتی که رمز خود را فراموش کرده باشید یا درست وارد نکرده باشید ، تنها 3دفعه فرصت امتحان کردن و وارد کردن رمز را دارید ولی اگر تعداد دفعات تکرار شما بیشتراز 3دفعه باشد دستگاه به صورت خودکار کارتتان را محفوظ نگه می‌دارد و باید از بانک صادره، کارت خود را تحویل بگیرید.

  • انتخاب گزینه‌ی (برداشت وجه)

در صفحه ی اصلی میبایست گزینه‌ی “برداشت وجه ” را انتخاب نمایید. در برخی از دستگاه های عابربانک امکان دارد که برای دسترسی به صفحه ی اصلی نیاز باشد که گزینه ی “عملیات حساب “را انتخاب کنید.

  • وارد کردن مبلغ موردنظر

در صفحه باز شده برای برداشت وجه باید مبلغ مورد نظر خودرا با استفاده از دکمه‌هایی که روی دستگاه هستند استفاده کنید و مبلغ را  به صورت عددی وارد نمایید. از درست وارد کردن واحد رقم به صورت (تومان) اطمینان حاصل کنید.

  • انتخاب گزینه ی تایید

پس از صحیح وارد کردن مبلغ برداشتی خودتان، می‌توانید دکمه تایید که با رنگ سبز رنگ روی دستگاه کنار سایر دکمه ها قرار گرفته است را انتخاب کنید.

  • دریافت پول نقد از عابربانک

پس از تایید، دستگاه عابربانک پول نقد شمارا از جایگاه مربوطه ارائه می‌دهد  وشما درصورت تمایل قادر به چاپ رسید تراکنش خود و دریاف آن از دستگاه عابربانک خواهید بود

  • برداشت کارت از دستگاه

پس از دیافت وجه نقد و رسید تراکنش، می‌توانید کارت خود را از دستگاه بردارید و توجه کنید که دریافت کارت را از دستگاه فراموش نکنی

دریافت پول نقد از عابربانک

در استفاده از عابر بانک باید به نکات مهمی توجه داشت.

نکات مهم  در استفاده از دستگاه عابر بانک

درابتدا باید از امن بودن مکان عابر بانک اطمینان حاصل کنید و پر رفت و آمد بودن آن مکان را در نظر بگیرید. سالم بودن کارت عابربانک نیز نکته حائز اهمیتی می‌باشد که باید از نداشتن هرگونه خم شدن و شکستگی وخراشیدگی نوارمغناطیسی مطمئن باشید . رمز عبور خود را به گونه ای انتخاب نمایید که فراموش نکنید. ترجیحا ازانتخاب رمزهای بسیار ساده یا بسیار سخت خودداری کنید و هنگامی که درحال وارد کردن رمزعبور هستید.

توجه داشته باشید که کسی کنارتان نباشد تا متوجه رمزتان شود.تا حد امکان از افشای رمز خود به دیگران امتناع کنید. حین انجام عملیات انتقال وجه به نام صاحب کارت مقصد توجه کنید تا به اشتباه تراکنش صورت نگیرد. قبل از انجام هرگونه عملیات، از سالم بودن دستگاه عابر بانک اطمینان پیدا کنید و درصورت خرابی از استفاده از آن خودداری نمایید.

سایر عملیات دستگاه عابر بانک

همانطور که گفته شد، دستگاه های عابر بانک با ارائه خدمات مختلف می‎‎‎‎‎تواند به افراد در انجام برخی از کارهای مربوطه و روزمره کمک کند و جدا از برداشت پول نقد از عابر بانک، افراد قادر به انجام سایر عملیات بانکی خود هستند مانند:

  1. انتقال وجه :

این قابلیت به شما در جابه جایی و انتقال وجه به سایر حساب های خود و دیگران کمک می‌کند.همچنین برخی از دستگاه های عابربانک قابلیت انتقال وجه به حساب های بین بانکی را ارائه داده اند.

  1. پرداخت قبوض:

می‌توانید قبض های آب، برق، گاز، تلفن وسایر قبوض را به گونه های مختلف مانند نقد یا از طریق حساب بانکی خود پرداخت کنید.

  1. خرید شارژ:

به راحتی می‌توانید برای تلفن همراه خود شارژهای اعتباری و دائمی خریداری کنید.

  1. چک کردن موجودی حساب:

موجودی حساب های کارت های بانکی خود را به راحتی با استفاده از دستگاه های عابربانک برسی و چک کنید.

  1. چاپ صورتحساب:

دریافت صورت حساب  ها در اخر هر تراکنش و دریافت صورت حساب های اخیر امکان پذیر است.

  1. تغییر رمزعبور:

رمز کارت های بانکی خود را به راحتی می‌توانید تغییر بدهید.

  1. سایر خدمات:

گاها برخی از دستکاه های عابر بانک خدماتی مانند پرداخت عوارضی،دریافت کارت هدیه،پرداخت وجه به حساب های نیکوکاری و خدمات بیمه را ارائه میکنند.

دستگاه عابربانک

انجام عملیات بانکی با استفاده از دستگاه عابربانک

نتیجه گیری

امروزه دستگاه های عابربانک با امکانات و ویژگی های فراوانی در خدمت مردم قرار گرفته است که مردم برخی ازامور بانکی خود را با استفاده از این دستگاه ها انجام بدهند.دستگاه های عابربانک امکانات مختلفی مانند انتقال وجه،دریافت وجه نقد،پرداخت قبوض،خرید شارژ،دریافت صورتحساب و سایر خدمات را ارائه داده اند.انجام دادن پرداخت ها و تراکنش های درست منوط به رعایت نکاتی مانند سالم بودن دستگاه عابر بانک ،سالم بودن کارت عابربانک،نداشتن هرگونه خراش و شکستگی و همچنین وارد کردن صحیح رمز عبور است که باید آن‎هارا درنظر گرفت .

سوالات متداول

  • دریافت پول نقد از عابربانک به چه صورت است؟

برای برداشت پول نقد از عابربانک لازم است ابتدا کارت خود را در جایگاه مخصوص و رمزتان را وارد کنید. سپس گزینه برداشت وجه نقد را انتخاب نموده و مبلغ مورد نظرتان را انتخاب کنید.در آخر پول نقد درخواستی خود را از دستگاه تحویل بگیرید و در صورت تمایل می‌توانید صورتحساب تراکنش خود را به صورت چاپ تحول بگیر و کارتتان را دریافت کنید.

  • نکات قابل توجه در استفاده از دستگاه عابربانک چیست؟

درنظر گرفتن سالم بودن کارت،درست وارد کردن رمز عبور،انتخاب مکانی امن برای انجام تراکنش و اطمینان حاصل کردن از سالم بودن دستگاه عابربانک

  • دستگاه‎های عابربانک چه خدمات دیگری را ارائه می‌دهند؟

علاوه بر برداشت وجه ،می‌توان از سایر امکانات دستگاه استفاده نمود مانند: انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و مشاهده موجودی حساب بهره‌‎مند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *