وبلاگ

مزایا و معایب خرید خودپرداز شخصی چیست؟

تو این مقاله ما به توضیح هات تکمیلی در رابطه با مزایا و معایب خرید خودپرداز شخصی چیست؟ می پردازیم. استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و بهر‌گیری از سود و مزایای آن، حدود چند سالی می‌شود که در ایران رواج بسیاری یافته است. بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل دارند که از آن برای افزایش سرمایه خود و راهیابی به سرمایه‌های بانکی استفاده کنند. چرا که در واقع استفاده از دستگاه‌های خودپرداز از جمله راه‌های سرمایه گذاری سودآوری است که نسبت به سود‌های بانکی بیشتر و همچنین نسبت به سود‌های ارائه شده در سازمان بورس، بدون ریسک می‌باشد و ضمانت صددرصدی دارد.

اگر با نحوه نصب دستگاه‌های خودپرداز و مزایا و معایب آن به خوبی آشنا باشید، می‌توانید سودهای دو برابری را نسبت به سایر دستگاه‌های خودپرداز از آن خود کنید و به عنوان سرمایه‌گذار برتر محسوب گردید؟ برای این که با مزایای خرید خودپرداز آشنایی بیشتری داشته باشید، مطالعه این مطلب را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای استعلام انلاین قیمت خودپرداز روی لینک کلیک کنید : قیمت دستگاه خودپرداز

مزایای خودپرداز یا دستگاه های عابربانک چیست؟

از آنجا که یک فرد بخشی از سرمایه خود را برای خرید دستگاه خودپرداز و نصب دستگاه در مکان های مختلف صرف می‌کند، بنابراین آشنایی با مزایای دستگاه خودپرداز می‌تواند یکی از نکات اصلی برای اینگونه افراد باشد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که این مزایا تنها برای فرد صاحب دستگاه خودپرداز نمی‌باشد و برای کسب و کارهایی که در اطراف این دستگاه خودپرداز نیز قرار دارد، می‌تواند صاحب سود بیشتری گردد. از جمله مزایای خرید دستگاه خودپرداز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرید دستگاه خودپرداز شخصی در کنار کسب و کارهای دیگر مسلماً موجب رونق کسب و کار آن‌ها می‌گردد. طبق تحقیقات انجام شده؛ حصور این دستگاه در اطراف کسب‌و ‌‌کارها موجب رونق ۲۰ تا ۲۵  درصدی خواهد شد.
  2. حضور دستگاه خودپرداز در یک مکان خاص علاوه بر اینکه موجب افزایش رونق کسب و کارهای اطراف دستگاه می‌شود، موجب ایجاد تجارت‌ها و کسب و کارهای جدید نیز می‌گردد.
  3. با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، ریسک حمل پول نقد برای افراد و کاربران کارت‌های شتاب به شدت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این افراد می‌توانند با اطمینان به این نکته که دستگاه خودپرداز در هر منطقه از شهر وجود دارند، بدون نیاز به حمل پول نقد از این دستگاه‌ها در مواقع لزوم استفاده کنند.
  4. دستگاه خودپرداز علاوه بر اینکه برای صاحب دستگاه، دارای سود و منفعت بالایی نسبت به سرمایه که برای آن قرار داده است، می باشد. به علت خدمات پس از فروش، به روز رسانی و نیاز به خدمات و سرویس برای افراد دیگری نیز موجب ایجاد اشتغال زایی می‌شود. در واقع باعث رشد و توسعه اقتصادی، با انجام خدمات پس از فروش برای این دستگاه‌ها، برای افراد دیگر نیز می‌گردد.
  5. یکی از مواردی که در برخورد با مزایا و فواید دستگاه خودپرداز کمتر دیده شده است، آن است که حضور دستگاه خودپرداز موجب افزایش سواد اجتماعی می‌شود. در واقع با استفاده، نصب و ارائه این دستگاه‌ها و استفاده کاربران مختلف از آن به علت عدم استفاده از ،خدمات بانکی در شعبه‌های بانکی و اجبار افراد در افزایش آگاهی و سواد اجتماعی خود برای استفاده از این دستگاه‌ها منجر به بالا رفتن شعور اقتصادی و اجتماعی افراد در سطح جامعه می‌گردد.
  6. برخی از سرمایه گذارانی که دارای سرمایه‌های کلان و آنچنانی برای خرید دستگاه.های خودپرداز با خودپردازهای شخصی نمی باشند نیز می‌توانند با برخی روش‌ها، در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند. یکی از مزایای خرید خودپرداز و در واقع مزایای خرید دستگاه atm و سرمایه گذاری در آن، این است که فرد اگر سرمایه ملکی نداشته باشد و برای قرار دادن دستگاه خودپرداز در مکانی خاص، دارای زمین در آن منطقه نباشد، می‌تواند زمین را از صاحب ملک اجاره کند. به این ترتیب، با پرداخت اجاره نسبت به قرار دادن دستگاه شخصی خود در آن منطقه اقدام نماید.
مزایای خرید خودپرداز شخصی

مزایای خرید خودپرداز شخصی

مزایا خرید خودپرداز شخصی

پیشتر در مورد خرید خودپرداز مزایا و فوایدی که برای خرید این دستگاه شامل می‌شود، اشاراتی داشته‌ایم:

خرید دستگاه خودپرداز و خرید دستگاه خودپرداز شخصی دارای سود و فواید تقریباً یکسان می‌باشد. خرید این دستگاه علاوه بر آنکه برای صاحب دستگاه دارای سود و فواید بی‌شماری؛ از جمله برگرداندن سرمایه در نظر گرفته شده برای این کار بعد از حدود یکسال می ‌باشد و بعد از حدود دو سال علاوه بر سرمایه اولیه تا دو برابر سود ناشی از آن شامل فرد سرمایه گذار برای خرید دستگاه خودپرداز خواهد شد.

این دستگاه دارای سود و فوایدی برای سایر افراد نیز می باشد. به عبارت دیگر سایر افراد از جمله شرکت‌ها یا افرادی که به ارائه خدمات سرویس‌های دوره‌ای و خدمات پس از فروش برای تعمیر، نگهداری و به روز رسانی این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، نیز می‌توانند از قبل این دستگاه‌ها موجب اشتغال‌زایی شود و در واقع چرخه رشد اقتصادی را به جریان خواهد انداخت. این مورد نه تنها برای صاحب دستگاه خودپرداز، بلکه برای شرکت های خدمات رسان و قطعا جامعه سودآور خواهد شد و بازه بیکاری در کشور را کاهش خواهد داد.

بنابراین باید دانست که معایب خرید دستگاه atm نسبت به مزایای آن در سطح پایین می‌باشد و در واقع قابل چشم پوشی است. از طرف دیگر با قرار دادن دستگاه‌های خودپرداز شخصی در اقصی نقاط شهر، علاوه برای جلوه‌های زیبایی که در خیابان‌ها و معابراصلی و غیر اصلی مشاهده می‌کنیم، منجر به نمایش به روز بودن جامعه و کاربران ذینفع از این دستگاه، خواهد بود. علاوه بر آن، با استفاده از این دستگاه‌ها، ریسک حمل و نقل پول و سوء استفاده‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

 معایب خرید خودپرداز

همانطور که گفته شد؛ معایب خرید دستگاه عابر بانک نسبت به مزایای خرید دستگاه عابر بانک به‌صورت کاهشی می‌باشد و می‌توان از آن چشم پوشید، اما با این حال اگر شما جز افرادی هستید که برای خرید دستگاه atm دارای وسواس می باشید و قصد دارید، تمامی مزایا و معایب و شرایط مربوط به خرید آن را به دقت بدانید و سپس به انجام خرید آن اقدام کنید‌، خوب است با معایب این دستگاه ها نیز اندکی آشنا باشید. 

  • یکی از معایبی که برای خرید دستگاه خودپرداز شخصی ابجاد می‌شود، خرید دستگاه‌های ریفر و باز‌سازی‌شده، می باشد. اگر این دستگاه‌ها را از افراد ذی‌صلاح یا شرکت‌هایی که دارای استانداردهای کافی نباشد، خریداری کنید؛ ممکن است دستگاهی به شما تحویل داده شود که تمامی قطعات آن مستهلک بوده باشد. در واقع سودی که از خرید دستگاه ریفر برای خود جمع آوری کرده اید، به مبلغ دو برابر آن را می بایست برای هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها اختصاص دهید.
  • از دیگر معایب دستگاه خودپرداز شخصی، می توان به عدم دریافت دستگاه با برند با کیفیت وارداتی در مدل‌های مختلف تولید داخل اشاره کرد. از آنجایی که کشور ما دچار تحریم‌های مختلف می‌باشد، لذا دریافت دستگاه با کیفیت خارجی کمی مشکل خواهد بود و برخی ناچارا از دستگاه‌های ریفر استفاده می‌کنند که خود دارای خطراتی؛ همچون مستهلک بودن قطعات و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش آن برندها می‌باشد.
  • نداشتن مکان مناسب برای نصب خودپرداز از جمله معایب خرید دستگاه خودپرداز شخصی است. چرا که اگر دستگاه در مکان شلوغ و پر رفت و آمد نصب نشود، میزان بازدهی و سود ناشی از انجام تراکنش‌های دستگاه کاهش خواهد یافت.
  • امکان حمله و سرقت هکرهای نرم افزاری و همچنین دزدان عبوری و به صورت فیزیکی از دستگاه خودپرداز همواره وجود دارد. سعی کنید دستگاه را با دوربین‌های متعدد پوشش دهید تا در هنگام رخداد چنین مواردی بتوانید به موقع وارد عمل شوید و همچنین ار لحاظ نرم افزاری آن را کاملا ایمن سازید. 
معایب خرید خودپرداز شخصی

معایب خرید خودپرداز شخصی

خطرات دستگاه خودپرداز

خطرات دستگاه خودپرداز را می‌توان بیشتر در زمره سرقت‌های مختلف از دستگاه در طی روز دانست. برای اینکار بهتر است حتما دستگاه را در زاویه دید خود قرار دهید و اگر شما تنها اقدام به نصب دستگاه در محلی کرده‌اید و به صورت فیزیکی در آن محل حضور ندارید، می‌توانید از دو دوربین در پشت و دو دوربین در اطراف دستگاه برای امنیت بیشتر استفاده نمایید. سعی کنید دوربین‌ها به مرکز‌فوریت‌های پلیس نیز متصل باشند.

برای جلوگیری از هک‌های نرم‌افزاری و ضرر به حساب کاربران و حساب شخصی خود شما، حتما از پروتکل‌های ایمنی در حساب شخصی و همچنین قطعات نرم‌افزاری بهره گیرید و سعی کنید از دستگاه‌های ایمن استفاده نمایید. مورد سوم که جز پرریسک‌ترین موارد در دستگا‌های خودپرداز محسوب می‌گردد، امکان حمله به ماشین حمل پول توسط سارقین است که می‌توان با همکاری بانک‌مرکزی و قرار دادن افراد‌مسلح و خبره در این زمینه نیز تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری به عمل آورید. 

خلاصه مطلب

به علت وجود مزایای خرید دستگاه خودپرداز تا کنون افراد و سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه که کاملا سودآور و کم هزینه می‌باشد، اقدام کرده اند. به این ترتیب؛ سرمایه آن‌ها ظرف مدت یکسال جبران شده و از کمبود‌ها و خطرات سود‌های بانکی و ریسک بورس در امان خواهد‌بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *