وبلاگ

خرید خودپرداز کدام بانک بهتر است؟ | بهترین عابربانک های شخصی

خرید خودپرداز کدام بانک بهتر است

اگر در طول روز به کمی پیاده‌روی در طول خیابان‌های اصلی و فرعی شهر خود بپردازید، با تعداد زیادی از دستگاه‌های خودپرداز یا همان atm مواجه می‌شوید که خدمات بانکی را به کاربران و افراد ارائه می‌دهند. در سال‌های اخیر، دستگاه‌های خودپرداز توانسته‌اند حجم قابل‌ملاحظه‌ای از حضور کاربران به بانک‌ها را کاهش دهد و برای انجام تراکنش‌های روزانه و پرکاربرد بانکی؛ علاوه بر کارگشا بودن امورات بانکی کاربران، به درآمد بالایی نیز دست پیدا کنند.

باید دقت داشته باشید برای آنکه یک سیستم و یا یک دستگاه خودپرداز بانکی به شبکه سیستم بانکی مربوطه متصل شود، نیاز به یک سوئیچ بانکی دارد. برای اینکه بدانید که کدام سوئیچ بانکی و در واقع خودپرداز کدام بانک بهتر است، نیاز تحقیقات متنوعی در این زمینه دارید که بدانید کدام بانک خدمات کدام خودپرداز بهتر است و علاوه‌برآن چه خدمات متنوعی را برای کاربران دارنده کارت شتاب که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، داراست. با درنظرگرفتن مجموعه این تفاسیر، شما می‌توانید خودپرداز بانک مناسب و معتبری را بر روی سوئیچ بانکی دستگاه خودپرداز خود انتخاب نمایید.

طرح خودپردازهای خارج از بانک

خوب است بدانید که طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط بانک مرکزی، در ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودپرداز در کشور ایران به ثبت رسیده است. مسلماً تمامی این دستگاه‌ها، مربوط به شعب بانکی نمی‌باشند و بخشی از دستگاه‌های خودپرداز که توسط بخش خصوصی به افراد ذی‌صلاح تحویل داده می‌شوند را نیز شامل می‌شود.

به این اقدام که با “طرح خودپردازهای خارج از بانک” آغاز به کارکرد؛ به علت اینکه از ایجاد تراکم در بانک و در ساعات بانکی جلوگیری به عمل آمد، ارائه دستگاه‌های خودپرداز را به بخش خصوصی واگذار کرد. افراد ذی‌صلاح می‌توانند با نظارت بانک مرکزی و هماهنگی با بانک مورد تقاضای خود و همچنین تأیید شرکت رابط، به خرید خودپرداز  و نصب آن در مکان مربوطه پردازند.

به‌این‌ترتیب علاوه بر اینکه از میزان تراکم ورودی کاربران به شعب بانکی در ساعات اداری کاسته می‌شود، موجب افزایش درخواست‌های افراد مختلف و معتمد و کاسب برای دریافت دستگاه خودپرداز در اطراف محل کسب خود و در نتیجه؛ افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بخش پولی – بانکی کشور می‌گردد.

علاوه‌برآن؛ افرادی تحت عنوان افراد پشتیبان و خدمات رسان این دستگاه‌ها نیز می‌توانند با پیاده‌سازی مواردی همچون؛ نصب، تعمیر، خدمات پس از فروش، عیب‌یابی، تأمین قطعات و … در زمینه این دستگاه‌ها، موجب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی بیشتری در شبکه پولی و بانکی کشور گردد. 

ازآنجاکه این طرح به بخش خصوصی واگذار شده است، افراد برای سفارش، خرید و انجام مراحل نصب دستگاه خودپرداز نیاز به استفاده و مراجعه به بانک‌ها ندارند و تنها می‌توانند با تحقیقات لازم در خصوص اینکه خودپرداز کدام بانک بهتر است، در مورد تسهیلات به فرد خریدار ارائه می‌کند، نسبت به انتخاب یک بانک برای سوئیچینگ بانکی اقدام کند. پس از آن تنها کافی است به شرکت رابط مورد تأیید بانک مراجعه کرده و نسبت به انجام سایر مراحل قرارداد خود، بین شرکت واسطه فرد خریدار و بانک بپردازد.

باید دقت داشته باشید که تمامی برندهای دستگاه‌های خودپرداز، از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً به هم شباهت دارند و تنها از لحاظ کیفیت قطعات به‌کاررفته در آن؛ متفاوت هستند. مسلماً با پرداخت وجه نقد بیشتر، دستگاه مناسب‌تر و باکیفیت‌تری را دریافت خواهید کرد. دراین‌بین “بانک” تنها وظیفه سوئیچینگ بانکی و ارائه خدمت پول گذاری توسط شرکت مربوطه برای دستگاه خودپرداز شما را در صورت اختتام وجه نقد موجود در دستگاه شما، به عهده می‌گیرد.

چنانچه در هنگام خرید دستگاه خودپرداز به مشکل خورده اید و نیاز به راهنمایی دارید می توانید مقاله : “سود و درآمد دستگاه خودپرداز شخصی چند میلیون در ماه می باشد؟” را مطالعه فرمایید.

سوئیچ بانکی چیست؟

اگر علاقه‌مند به خرید دستگاه خودپرداز بانکی و کسب درآمد از آن هستید، لاجرم می‌بایست با معنا و مفهوم “سوئیچ بانکی” یا “پرداخت” آشنا باشید. سوئیچ بانکی تبادل اطلاعات را بین دستگاه و شبکه بانکی برقرار می‌کند و در واقع تراکنش‌هایی را که به‌صورت پیام‌های الکترونیکی هستند را از خودپردازها به شبکه شتاب ارسال می‌کنند.

مقاله :سود و درآمد دستگاه خودپرداز شخصی چند میلیون در ماه می باشد؟ را مطالعه فرمایید.

به‌این‌ترتیب وظیفه سوئیچ تراکنش‌ها را به عهده دارد و به همین دلیل به سوئیچ  بانکی شناخته می‌شود. از طرف دیگر می‌تواند پیام‌های مقصد را مجدداً برای دستگاه خودپرداز ارسال نماید و به‌این‌ترتیب، تبادل اطلاعاتی را کامل نماید. سوئیچ‌های بانکی یا psp برای ثبت اطلاعات مربوطه جهت پیگیری، ارسال اطلاعات دریافتی،  دریافت اطلاعات ارسالی از طرف شبکه بانکی، اجازه انجام تراکنش به کاربر از جمله مهم‌ترین وظایف سوئیچ بانکی است. به‌طورکلی انجام سوئیچینگ بانکی شامل مراحل و اقدامات مختلف است که می‌توان آن را به‌صورت خلاصه به شکل زیر بیان کرد:

  • جابه‌جایی عملیات تراکنشی 
  • اعتبارسنجی تراکنش‌ها 
  • پردازش تراکنش
  • ریسک سنجی تراکنش‌ها 
  • در پایان انجام عملیات
کدام خودپرداز بهتر است ؟

کدام خودپرداز بهتر است ؟

چه بانک‌هایی سوئیچ خودپرداز ارائه می‌دهند؟

بانک‌ها و شرکت‌های مختلفی سوئیچ خودپرداز را ارائه می‌دهند و این سوئیچ‌ها، معمولاً برندهای مختلف بانکی را شامل می‌شود وهرکدام دارای مزایای خاص خود در شبکه پولی و بانکی کشور ماست که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوئیچ بانک شهر

مبلغ کارمزد بانکی در بانک شهر ۶۰ به ۴۰ است. به این معنا که ۶۰ درصد از سود تراکنش‌های انجام شده، متعلق به صاحب دستگاه خودپرداز است. دقت داشته باشید که هزینه سوئیچینگ از متقاضیان دریافت می‌گردد و مبلغ آن باتوجه‌به مفاد گوناگونی که در قرارداد ذکر شده است، متفاوت است.

حتماً متقاضی می‌بایست قبل از انجام سوئیچ بانکی نسبت به بانک شهر، به‌صورت حضوری در شعبه مربوطه حضور پیدا کند و به افتتاح حساب پردازد.  معمولاً زمان واریز کارمزد بین پانزدهم تا بیستم مهرماه صورت می‌گیرد و مانیتورینگ و قطع ارتباط در این بانک مشاهده نمی‌شود و صاحب دستگاه خودپرداز می‌تواند ریز تراکنش‌های مالی را به‌صورت ماهیانه از طریق سایت بانک شهر دریافت کند.

  • سوئیچ بانک دی

کارمزد خالص دریافتی در بانک سود بانک دی به‌صورت ۶۵ درصد به ۳۵ درصد است که فرد خریدار دستگاه خودپرداز ۶۵ درصد سود ماهیانه را دریافت می‌کند. تسویه پول گذاری به‌صورت دستی و یا با اپلیکیشن‌های مجازی یا اتومات صورت می‌گیرد و راه‌اندازی سوئیچ بانکی به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی انجام می‌شود.

معمولاً هزینه برای انجام سوئیچینگ در بانک دی دریافت نمی‌شود و به‌صورت حضوری یا اینترنتی می‌توانید به افتتاح حساب بپردازید. زمان واریزی کارمزد برای صاحب دستگاه خودپرداز، بین پنجم تا هشتم مهرماه صورت می‌گیرد و فرد می‌تواند ریز تراکنش‌های مالی خود را از طریق اپلیکیشن بانک دی دریافت کند.

  • سوئیچ بانک اقتصاد نوین

میزان کارمزد خالص دریافتی در سوئیچ بانک اقتصاد نوین62/25 درصد است. پول گذاری به‌صورت دستی و اتوماتیک انجام می‌شود و در روزهای تعطیل و پنج‌شنبه‌ها در ساعات اداری می‌توانید برای راه‌اندازی سوئیچینگ بانکی در این بانک اقدام کنید و معمولاً هزینه سوئیچینگ به‌صورت رایگان است.

برای افتتاح حساب در این بانک برای انجام سوئیچینگ بانکی به شکل حضوری باید در شعبه ورود پیدا کنید و زمان واریز سود، بین دهم تا بیستم هر ماه است. برای دریافت ریز تراکنش‌های مالی، فرد می‌بایست با ارائه درخواست کتبی نسبت به بانک به صورت حضوری از شعبه، ریز تراکنش‌ها را دریافت کند.

  • سوئیچ بانک کارآفرین

میزان کارمزد خالص دریافتی در سوئیچ بانک کارآفرین بین ۵۵ تا ۶۰ درصد باتوجه‌به نوع قرارداد فی‌مابین متفاوت است. برای راه‌اندازی سوئیچینگ بانکی، تنها با مراجعه کارشناس معرفی شده از طرف بانک قابل انجام است و هزینه سوئیچینگ ازطرف بانک دریافت نمی‌شود. قبل از انجام سوئیچینگ بانکی، فرد می‌بایست با مراجعه حضوری به یکی از شعبات این بانک به ایجاد حساب و افتتاح حساب بپردازد. زمان واریز کارمزد بانکی بین دهم تا پانزدهم هر ماه است و برای دریافت ریز تراکنش‌های مالی، فرد می‌بایست هر ماه درخواست کتبی خود به شعبات بانکی تسلیم نماید و نسبت به دریافت آن اقدام کند. در این بانک قطعی ارتباط و مانیتورینگ نیز ندارد. 

 باتوجه‌به موارد ذکر شده در بالا و مقایسه پنج بانک برتر ارائه‌دهنده سوئیچ بانک ایرانی، دو بانک شهر و دی را می‌توان جز برترین‌ها دانست. از جمله مهم‌ترین دلایل برای اینکه بسیاری از متقاضیان به سوئیچینگ بانک دی و شهر می‌پیوندند، شامل موارد ذیل است و شما می‌توانید با حسابی سرانگشتی دریابید که خودپرداز کدام بانک بهتر است.

  1. نیاز به افتتاح حساب به‌صورت حضوری نمی‌باشد.
  2. تمامی خدمات ساتنا و پایا از طریق خودپردازهای این دو بانک انجام می‌گردد.
  3. انجام تمامی تراکنش‌های غیر‌نقدی و نقدی بانکی توسط خودپردازهای این دو بانک
  4. در کمتر از ۲۴ ساعت از تحویل تقاضای خود برای دریافت سوئیچ بانکی دی و شهر، کد ترمینال برای شما صادر خواهد شد. 
  5. نسبت به سایر بانک‌ها، دو بانک شهر و دی دارای کارمزد بالاتری است.
بهترین خودپرداز برای کدام بانک است؟

بهترین خودپرداز برای کدام بانک است؟

کدام خودپرداز بهتر است ؟ مقایسه دستگاه‌های خودپرداز انواع بانک‌ها

پیش‌تر؛ در مورد مزایا و قوانینی که در پنج بانک برتر کشور که به ارائه خدمات سوئیچ بانکی می‌پردازند، پرداختیم. در ادامه به مقایسه‌ای کوتاه در مورد برترین مزایا خرید خودپرداز از این پنج بانک خواهیم پرداخت.

  • برترین کارمزد بانکی

    • بانک دی ۶۵ درصد 
    • بانک شهر ۶۰ درصد
  • هزینه سوئیچ بانکی

    • بانک دی، کارآفرین و اقتصاد نوین، به‌صورت رایگان است.
  • مدت‌زمان انتظار سوئیچ بانکی

    • بانک دی و شهر به مدت دو ساعت پس از تقاضا
  • مانیتورینگ

    • بانک دی
    • بانک اقتصاد نوین
  • دریافت ریز تراکنش‌های مالی

    • بانک دی از طریق اپلیکیشن
    • بانک شهر از طریق وب‌سایت
    • سایر بانک‌ها به‌صورت حضوری و درخواست کتبی

 تفاوت دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها

دقت داشته باشید که معمولاً انتخاب سوئیچ بانکی ارتباطی با نوع دستگاه خودپرداز و برند آن ندارد و اینکه خودپرداز کدام بانک بهتر است، به سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه ATM به‌صورت مستقیم منتهی نمی‌شود. دستگاه‌های خودپرداز از لحاظ نوع ساخت، تکنولوژی به‌کاررفته در آن، نرم‌افزار و ارائه ریزتراشه‌های هوشمند در جهت جلوگیری از هرگونه هک کردن و ایجاد خرابی در دستگاه و از همه مهم‌تر، کیفیت قطعات ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. قیمت دستگاه خودپرداز به مدل آن بستگی دارد ، مسلماً خرید دستگاه‌های معتبر و باکیفیت علاوه بر اینکه قیمت بالایی دارند، شما را از ارسال مداوم دستگاه برای عیب‌یابی و تعمیر دستگاه بی‌نیاز خواهد کرد؛ بنابراین انتخاب نوع بانک برای انجام مراحل سوئیچ بانکی هیچ تأثیری در تفاوت دستگاه‌های atm ندارد.

دیدگاهی در مورد “خرید خودپرداز کدام بانک بهتر است؟ | بهترین عابربانک های شخصی

  1. ناصرناظری گفت:

    سلام من یک دستگاه خود پرداز میخوام بگزارم من در یک روسا هستم این روستا چمعیت ان ۱۲هزار نفر است وبیشتر این روستاها به روستای ما مرور میکنند

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز؛ این موقعیت برای شما بسیار عالی هست و شما می توانید ضمن اینکه خدمات بانکی را توسط خودپرداز خودتان ارائه کنید از سود تراکنش ها هم بهره ببرید. با مشاورین ما تماس بگیرید و براحتی خودپرداز مناسب خودتون رو انتخاب کنید

      1. علی گفت:

        سلام وقت بخیر
        من میخواهم برای روستای خودم با جمعیت 5هزا نفر یک دستگاه خودپرداز دیواری بگذارم
        البته یک دستگاه خودپرداز دیگر هم موجود است

        1. مدیر سایت گفت:

          سلام وقت شما بخیر
          برای کسب اطلاعات بیشتر و جواب سوال هایتان با کارشناسان ما تماس حاصل کنید 02166552908

        2. مدیر سایت گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای کسب اطلاعات بیشتر و جواب سوال هایتان با کارشناسان ما تماس حاصل کنید 02166552908

    2. ناشناس گفت:

      سلام من برای محل ۷ هزار نفری عابر بانک میخوام

      چگونه می‌شود اقدام کرد

      1. admin گفت:

        سلام دوست عزیز؛
        بسادگی با تماس با مشاورین یا ارسال پیام واتس آپ می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *